| کد خبر: 133575 |

تعریض خیابان امام منطقه آزاد ماکو انجام خواهد گرفت

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: 100 درصد تعریض خیابان امام ماکو انجام خواهد گرفت.

تین نیوز

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: 100 درصد تعریض خیابان امام ماکو انجام خواهد گرفت.

 

حسین فروزان در جمع خبرنگاران با تاکید بر یکی از خواسته های مردم ماکو گفت: تعریض خیابان امام خواسته های مردم این منطقه بوده که تا پایان سال 96 ، 60 درصد تعریض خیابان امام ماکو انجام خواهد گرفت.


وی افزود: در صورت مساعدت و کمک از سوی نهاد ریاست جمهوری و تلاش سازمان منطقه آزاد ماکو، تا پایان سال 96 شاهد تعریض کل خیابان امام خواهیم بود.


فروزان در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و مراکز توریست پذیر منطقه آزاد ماکو گفت: قلعه قبان یکی از مراکز توریست پذیر این منطقه میباشد که از 1 ماه تا الان کارهای مرمت و بازسازی با هدف حفظ نمای قدیمی ولی با استحکام تر کارهای بسیار چشمگیری صورت گرفته که از جمله آنها میتوان به ساخت 370 پله، آبشار مصنوعی، و ترمیم و بازسازی دیواره ها و قلعه ها و صد البته بازسازی مسجد حضرت ابوالفضل با همکاری میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی اشاره کرد.


مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: با تدابیر و برنامه ریزی های صورت گرفته امید داریم تا دوسال آینده منظر قدیمی شهر ماکو ثبت جهانی گردد.


وی با اشاره به اماکن تاریخی و تخریب شده در منطقه آزاد افزود: 5 مجموعه از اماکن گردشگری این منطقه با مساعدت های سازمان در حال بازسازی و ترمیم میباشد که از مهمترین آنها میتوان به کاخ موزه باغچه جوق اشاره کرد.


مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو از تولید فیلم 26 قسمتی در این منطقه خبر داد و افزود: با کمک صدا و سیما تولید و فیلم برداری فیلم 26 قسمت در منطقه آزاد ماکو شروع شده است که یکی از اهداف تولید این فیلم معرفی ظرفیتها، جاذبه ها و پتانسیل خاص و بلقوه منطقه آزاد ماکو میباشد.


این مسئول در ادامه با اشاره به طرح های عمرانی منطقه آزاد ماکو گفت: فرودگاه ماکو، تعریض جاده ماکو به کشمش تپه، چهاربانده کردن جاده ترانزیتی به طول 65 کیلومتر از مرگنلر تا ماکو، تعریض جاده شوط به سه راهی، احداث فضاهای آموزشی، توسعه مناطق گردشگری و توریستی از جمله برنامه های اجرا شده و در حال اجرا ی سازمان منطقه آزاد ماکو میباشد.


وی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو و شهر بازرگان پیشانی نظام و دروازه ورود به اروپاست خاطر نشان کرد: نیمی از درآمد مردم این منطقه از گمرک مرزی بازرگان میباشد و باید این شهر از لحاظ زیبایی و مبلمان شهری حرف اول را در منطقه بزند.
فروزان در ادامه در پاسخ به این سوال که در این که هفته بازار ماکو جمع آوری خواهد شد؟ گفت: امروزه مسائل بهداشتی و نظم شهری از اولویت برنامه های سازمان میباشد و میخواهیم با استاندارد های روز جهانی امورات شهر اداره شود .


وی در ادامه با تاکید بر وجود پتانسیل عظیم شغل آفرین در منطقه گفت: اشتغال در منطقه آزاد ماکو با راه اندازی و شروع فعالیت بازارچه شماره 2 مرزی، پایانه صادراتی200 هکتاری، نیروگاهای تازه تاسیس قوت دوباره خواهد گرفت .
این مسئول با اظهار این مطلب افزود: جذب نیروی کار جوان و صد البته اشتغال جوانان بومی از اولویت به کارگیری در منطقه آزاد ماکو است.


مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه توانمندی های بانوان گفت: با برگزاری این نمایشگاها به سایر شهر های کشور عزیزمان نشان دادیم که چه ظرفیت های بلقوه ای در بانوان این منطقه نهفته است وباید از این ظرفیت ها برای تحقق شعار سال مینی بر اقتصاد مقاومتی تولید-اشتغال به کار گیریم.

منبع: پايگاه اطلاع رسانی فرینا (پایگاه خبری مناطق آزاد ویژه اقتصادی)

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.