| کد خبر: 133194 |

◄ سوداگری در مسکن 4.6 میلیون خانه بی‌استفاده احداث کرد

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صبح امروز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی برگزار شد.

تین نیوز

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صبح امروز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در این مراسم معاونان وزیر راه و شهرسازی و همچنین مسئولان مختلفی از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و همچنین خبرنگاران رسانه‌های مختلف حضور داشتند.

 

این تفاهم‌نامه به‌منظور استفاده از توانمندی‌های اجرایی، مدیریتی، حمایتی برای اجرایی کردن سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و سیاست‌های کلی ابلاغی مورخ 29 بهمن 89 مقام معظم رهبری در امور شهرسازی و مسکن درباره احیای بافت‌های فرسوده موقوفات شهری و روستایی و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به امضاء رسید.

 

در حاشیه این مراسم آخوندی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه «رئیس جمهور در نشست خبری اخیر خود اعلام کرده بود تمام بخش‌های اقتصادی از رونق بهره‌مند شده‌اند اما بخش مسکن هنوز در رکود است آیا برنامه‌ای برای ایجاد رونق در بخش مسکن دارید؟» گفت: اگر شما همین امروز هم به مطبوعات مراجعه کنید تمام شاخص‌های پیش نگر نشان می دهد که ما در آستانه یک رشد در حوزه مسکن هستیم.

 

آخوندی ادامه داد: آمارهای پیش‌نگر نشان می‌دهد که بخش مسکن در حال رشد معاملات است و البته افزایش قیمت نخواهیم داشت.

 

وزیر راه ادامه داد: با توجه به ورود جریان سوداگری بسیار گسترده در حوزه مسکن در سالهای گذشته که منجر به احداث بیش از 4.6 میلیون واحدها مسکونی خالی یا خانه دوم است بیشترین لطمات بر اثر سیاست‌های غلط دوره گذشته به این بخش وارد شده است، اما با این وجود باز هم بخش مسکن ما روند مثبتی در پیش گرفته است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.