| کد خبر: 133191 |

اختصاص اسکله شماره پنج بندر بهشتی برای صادرات فولاد مکران

مشاور رئیس جمهور ودبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به تولید سالانه دو و نیم میلیون فرآورده های فولادی در فاز اول مجتمع فولاد مکران از اختصاص اسکله شماره پنج شهید بهشتی چابهار برای صادرات این محصولات خبرداد.

تین نیوز
مشاور رئیس جمهور ودبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به تولید سالانه دو و نیم میلیون فرآورده های فولادی در فاز اول مجتمع فولاد مکران از اختصاص اسکله شماره پنج شهید بهشتی چابهار برای صادرات این محصولات خبرداد.
 

اکبر ترکان در چابهار با اشاره به هدف گذاری تولید سالانه 10میلیون تن فولاد در چابهار گفت: فاز اول شرکت فولاد مکران با ظرفیت تولید چهارمیلیون تن در سال 16ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

 

وی افزود: دو ونیم میلیون تن ورودی سنگ آهن و یک ونیم میلیون تن خروجی محصولات به فاز اول است که روزانه 12هزارتن سنگ آهن از طریق دریا وریل وارد مجتمع می شود.

 

به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد بنابه توافقات صورت گرفته با سازمان بنادر اسکله شماره پنج شهید بهشتی با ظرفیت سالانه دوونیم میلیون تن برای واردات سنگ آهن وصادرات محصولات به فولاد مکران اختصاص داده شده است.

 

ترکان همچنین خواستار ایجاد خط آهن مجزا برای فولاد مکران شد وگفت: باتوجه به ورود روزانه 12هزار تن سنگ به مجتمع باید روزانه 12قطار وارد کارخانه شوند ومواد اولیه را تامین کنند.

 

وی با اشاره به نصب یک کوره چهارهزار وپانصد تنی در مجتمع فولاد گفت: تاکنون 900 تن از این کوره نصب شده است ومقرر شده ماهانه یک هزار تن نصب شود که پیش بینی می شود تا آبان ماه این روند به اتمام برسد.

 

ترکان با بیان اینکه در حال حاضر حجم کاری فولاد 120میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: اعتبار ارزی این پروژه 135میلیون یورو واعتبار ریالی آن نیز 150میلیارد تومان است که از طریق منابع صندوق توسعه ملی وبخش خصوصی تامین می شود.

 

مشاور رئیس جمهور همچنین با اشاره به روند اجرای پروژه نگین پتروشیمی مکران تاکید کرد:هدف گذاری نهایی برای تولید محصولات پتروشیمی در چابهار25میلیون تن در سال است که فاز اول این پروژه با تولید سالانه هشت ونیم میلیون تن اتانول در حال احداث است.

 

به گفته وی برای صادرات این محصولات نیز با سازمان بنادر برای احداث یک پایانه صادراتی مواد پتروشیمی به توافق رسیدیم که در فاز اول خام فروشی متانول را به حداقل برسانیم.         

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.