| کد خبر: 132945 |

کریم آقایی:

فرودگاه گیلان می‌تواند هاب پرواز باشد

مدیرکل فرودگاه گیلان خبر داد که از فرودگاه رشت به مقصد کشورهای ‌همجوار مثل باکو، ارمنستان و آستاراخان که تنها یک ساعت زمان است مسافر وجود دارد اما هواپیمایی برای حمل و نقل این مسافران نیست و گفت:با هدف کمک به رونق گردشگری در گیلان ای.تی.آر های جوان در این مسیرها به کار رود.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه گیلان خبر داد که از فرودگاه رشت به مقصد کشورهای ‌همجوار مثل باکو، ارمنستان و آستاراخان که تنها یک ساعت زمان است مسافر وجود دارد اما هواپیمایی برای حمل و نقل این مسافران نیست و گفت:با هدف کمک به رونق گردشگری در گیلان ای.تی.آر های جوان در این مسیرها به کار رود.

 

غلامرضا کریم آقایی،مدیرکل فرودگاه گیلان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: موقعیت استان گیلان طوری است که با شهرهای زیادی‌ همجواراست و از آنجایی که ای.تی.آرها برای مسافت‌های کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند برای پرواز رشت به شهرهای همجوار نیاز زیادی به این هواپیماها داریم.

 

وی با بیان اینکه درمسیر رشت به تهران به عنوان یکی از پر درخواست‌ترین مسیرها به مناسب‌ترین هواپیما یعنی ای.تی.آر نیازمند هستیم، گفت: پتانسیل روزانه 4 پرواز ای.تی آر هم در مسیر رشت به تهران وجود دارد و نظر ما این است که به جای یک پرواز که هم اکنون با فوکر و ایرباس انجام می‌شود روزی چند پرواز به تهران با این هواپیماها داشته باشیم.

 

کریم آقایی اضافه کرد: بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده هم اکنون به پرواز در مسیر رشت-تبریز و رشت- ارومیه نیاز زیادی داریم. قبلا در این مسیرها پرواز برقرار بود اما به دلیل کمبود ناوگان در بعضی مسیرها پروازها کاهش و در برخی مسیرها متوقف شده است.

 

مدیرکل فرودگاه گیلان هم‌چنین خبر داد که از فرودگاه رشت به مقصد کشورهای ‌همجوار مثل باکو، ارمنستان و آستاراخان که تنها یک ساعت است مسافر وجود دارد اما هواپیمایی برای حمل و نقل این مسافران نیست.هواپیمای بزرگ هم نمی‌تواند این خطوط را پوشش دهد چرا که مسافر کافی جود ندارد.

 

وی پیشنهاد داد که با هدف کمک به رونق گردشگری در گیلان ای.تی.آر های جوان در این مسیرها به کار رود و توضیح داد: یک فروند ای.تی.آر هواپیمایی آسمان پیش تر به مقصد ایروان و باکو به مسافران این مسیر خدمات ارائه می‌داد اما به دلیل کمبود ناوگان مدتی است که این پروازها متوقف شده است.

 

مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه فرودگاه گیلان می‌تواند به عنوان هاب به شهرهای شمالی مثل ساری و گرگان پرواز داشته باشد و خدمات ارائه دهد، گفت: ااین فرودگاه نیز میتواند بیس پروازی ای.تی.آر باشد و با یک یا دو فروند از این هواپیماها اقدام به جایجایی مسافران نماید.

 

کریم آقایی هم چنین ورود این هواپیماها به ناوگان حمل و نقل هوایی را برای تمامی فرودگاههای کشور مناسب دانست و گفت:ای.تی.آر ها هواپیمای ایمن و پیشرفته ای هستند که به دلیل کوچک بودن برای تیک آف نیازمند باند بلندی نیستند و در فرودگاههایی با طول باند کوتاه هم امکان پرواز دارند.

 

نخستین گروه از هواپیماهای برجامی از نوع ATR صبح روز 4شنبه 27 اردیبهشت ماه در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

 

این 4 فروند هواپیما در راستای اجرای بخشی از قرارداد هما با کمپانی ATR است که نهایتا با تحویل 16 فروند هواپیمای دیگر به طور کامل اجرایی می‌شود .

 

ای ‌تی ‌آر 72 هواپیما دو موتوره توربوپراپ میان ‌برد منطقه‌ای است و توانایی طی کردن مسافت 1500 تا 1600 کیلومتر را دارد و می‌تواند در پروازهای داخلی میان فرودگاه‌های کوچک ایران مورد استفاده قرار گیرند. شرکت ایران ایر در نظر دارد از این هواپیماها برای پرواز به فرودگاه های نزدیک استفاده کند .

 

این هواپیماها قرار است در خطوط هوایی داخلی جایگزین برخی از فرسوده ترین هواپیماهای موجود در جهان نظیر انواع فوکر و MD (مکدانل داگلاس) شوند که سال هاست در خطوط پروازی داخلی مشغول رفت و آمد هستند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.