| کد خبر: 132321 |

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

جزئیات مذاکره برای سرمایه‌گذاری و تولید خودروهای تجاری بنز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نکته که اصلی‌ترین بحث ما در حوزه مسکن بحث جوانان و بافت‌های فرسوده است گفت: تولید خودرو در کشور رو به افزایش است و در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید خودروهای تجاری بنز در حال مذاکره هستیم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نکته که اصلی‌ترین بحث ما در حوزه مسکن بحث جوانان و بافت‌های فرسوده است گفت: تولید خودرو در کشور رو به افزایش است و در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید خودروهای تجاری بنز در حال مذاکره هستیم.

 

به گزارش  ایسنا، عباس آخوندی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه دولت برای خودرو در سال جاری گفت: الحمدالله تولید خودرو رو به افزایش است. در عین حال قرارداد با شرکت‌های معتبر در زمینه قطعه سازی در حال انعقاد است و در زمینه‌های سرمایه گذاری و همکاری‌های فنی به پیش هستیم.

 

وی ادامه داد: در زمینه خودرو سازی نیز مشارکت با سیتروئن و پژو تمام شده و کار اجرایی آغاز شده است و با رنو نیز به زودی به سرانجام خواهیم رسید و متعاقب با آن درباره تولید بنز نیز در زمینه خودروهای تجاری در مراحل نهایی مذاکره هستیم.

 

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا درباره حضور در کابینه دولت بعدی با او صحبتی شده یا خیر،‌ گفت: هنوز خیلی مانده و با کسی صحبتی نشده است.

 

قدرت خرید تسهیلات مسکن به قدر کافی افزایش پیدا کرده است

وی همچنین در مورد برنامه‌های اشتغال وزارت راه عنوان کرد: در جنوب ایران مثل چابهار و عسلویه پروژه‌هایی برای افزایش اشتغال در این زمینه وجود دارد.

 

او با اشاره به طرح‌های مسکن در دولت یازدهم عنوان کرد: این بحث مسکن اجتماعی برای سالی 100 هزار مسکن تصویب شده است. اصلی‌ترین بحث ما در حوزه مسکن بحث جوانان و بافت‌های فرسوده است.

 

آخوندی در مورد حضورش در کابینه بعدی هم گفت: خیلی برای این مساله زود است. فهمی از مسائل عمده در حمل و نقل و شهرسازی داریم و در این زمینه درک مشترکی در دولت ایجاد شده است، در حوزه حمل و نقل ریل و حومه مساله مهمی است و صندوق توسعه حمل و نقل هم مهم است هر کسی وزیر راه شود باید این مسائل را پیگیری کند. در حوزه مسکن هم خانه اولی‌ها و مسکن‌های حومه شهرها مهم است و هر کسی وزیر باشد اگر به این مسائل توجه نکند به حاشیه رفته است.

 

وزر راه و شهرسازی در مورد نرخ تسهیلات مسکن گفت: این نرخ در بافت‌های فرسوده به 8 درصد رسیده و قدرت خرید تسهیلات به قدر کافی افزایش پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.