| کد خبر: 132309 |

◄ آمادگی راهداری برای مراسم رحلت امام(ره)

تین نیوز

در آستانه بیست و هشتمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، اقدامات و برنامه‌ریزی لازم در خصوص برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم و تأمین ناوگان موردنیاز برای جابه‌جایی و خدمات‌دهی مناسب به زائران حرم مطهر آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ بر اساس دستورالعمل ابلاغ‌شده و طی هماهنگی با ادارات کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان‌ها به‌ویژه اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، همکاری تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل کشور و بهره‌مندی از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌‌ای برای جابه‌جایی شایسته و مناسب زائران از سراسر کشور به حرم مطهر امام خمینی (ره)، تدابیر لازم اندیشیده شد.

 

حمیدرضا شهرکی، مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفتگو با خبرنگار تین‌نیوز مطرح کرد: از مدتی قبل جلساتی را با وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت بحران آغاز کردیم، این جلسات که در دفتر مدیرکل روابط وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شد نتایج بسیار خوبی به همراه داشت و می‌توانیم ادعا کنیم تمام جوانب مسئله را سنجیده‌ایم.

 

شهرکی ادامه داد: امسال ایام رحلت بنیان‌گذار انقلاب مصادف شده است با ایام ماه مبارک رمضان و به همین دلیل پیش‌بینی‌های ما بر این مبنا استوار است که عمده مسافران از استان‌های هم‌جوار تهران خواهند بود و بر این مبنا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

 

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: تأکید اصلی ما در برنامه‌های امسال بر دو محور اصلی استوار بود، اول ایمنی و بعد کیفیت حمل‌ونقل، ایمنی که مبحث مشخص و واضحی است که تمام تلاش سازمان‌های مربوطه در مرحله اول باید بر روی ایمنی متمرکز باشد.

 

شهرکی ادامه داد: همچنین با توجه به گرمای هوا تأکید کردیم که مسافران عزیز ازنظر سیستم‌های سرمایشی در رفاه باشند و با توجه به بالا رفتن احتمال بیماری‌ها با ایجاد یک کمیته برای نظارت بر مراکز ارائه خدمات بین‌راهی تلاش کردیم احتمال خطر را تا حد ممکن کاهش بدهیم.

 

این مقام مسئول گفت: هرساله یک کمیته بازماندگان از کاروان تشکیل می‌شود که اگر شخصی از کاروان جا ماند و یا همراهان خود را گم کرد، این کمیته آن شخص را تا پایانه‌های حمل‌ونقل مسافر منتقل می‌کند و به‌صورت رایگان فرد را به شهر خود می‌فرستد.

 

او همچنین گفت: از دیگر اقدامات می‌توانیم به خط‌کشی محورها، رسیدگی به وضعیت تابلوهای اطلاع‌رسانی و همچنین مسائل مربوط به ورودی مرقد مطهر اندیشیده‌ایم، علاوه بر این با عوارضی تهران_قم هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا به امید خدا امسال مراسم رحلت بنیان‌گذار انقلاب را به نحو شایسته انجام دهیم.

 

ادارات کل حمل‌ونقل و پایانه‌های سراسر کشور آمادگی لازم را در جهت تخصیص اتوبوس‌های باکیفیت و تجهیزات ایمنی لازم دارند و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری نیز ملزم به کنترل و نظارت فنی و کیفی ناوگان، استفاده از رانندگان واجد شرایط، تأکید بر رعایت اصول ایمنی و ارائه خدمات مناسب به زائران هستند.

 

همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با هماهنگی‌ لازم با ستاد برگزاری مراسم، اقدامات لازم در جهت آماده‌سازی مسیرهای منتهی به حرم مطهر، نصب علائم موردنیاز و عملیات لازم را با تمام امکانات آغاز نموده است

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.