| کد خبر: 132189 |

در بازدید معاون سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح شد

تصمیم گیری برای تامین اعتبار راه آهن گل گهر-شیراز

تین نیوز

امروز معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از دو خط ریلی شیراز-بوشهر-عسلویه و گل گهر-شیراز بازدید کردند که در نتیجه این بازدید در زمینه تامین اعتبار قطعات 1 و 2 راه آهن گل گهر-شیراز تصمیم گیری شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و غلامرضا شافعی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از خط‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه و خط ریلی گل‌گهر- شیراز بازدید کردند.

 

خادمی در حاشیه این بازدید احداث خط آهن شیراز-بوشهر-عسلویه را به منظور ایجاد کریدور ترانزیتی ریلی جدید از بوشهر تا مبادی شمالی کشور دانست که موجب اتصال منطقه پارس جنوبی به شبکه ریلی سراسری می‌شود.

 

وی افزود: این خط ریلی موجب اتصال بوشهر و منطقه پارس جنوبی به شبکه راه‌آهن سراسری است و این مسیر موجب ارتباط میان استان‌های بوشهر و فارس با دیگر استان‌های کشور می‌شود.

 

خادمی ادامه داد: محور شیراز -بوشهر به طول 439 کیلومتر و اهرم- عسلویه به طول 205 کیلومتر به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافری و 120 کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری طراحی شده است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی میزان پیشرفت فیزیکی این خط ریلی را 50 درصد اعلام کرد و گفت: از کل 644 کیلومتر این پروژه زیرسازی قطعات یک به طول 47 کیلومتر با پیشرفت 30 درصدی، قطعه 2 به طول 53 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 52 درصدی، قطعه 11 به طول 37 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 73 درصدی و قطعه 12 به طول 60 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی 48 درصدی در حال انجام است.

 

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه همچنین در بازدید از خط ریلی گل‌گهر- شیراز اظهار داشت: این خط ریلی با هدف اتصال شیراز  به شبکه ریلی کشور به طول 346 کیلومتر با امتداد شرق به غرب، گل‌گهر در استان کرمان را به شیراز متصل می‌کند و در طول مسیر از شهرستان‌های قطرویه، نی‌ریز، استهبان و سروستان عبور می‌کند.

 

وی خاطر نشان کرد: دو محور مهم ریلی بندرعباس- بافق- مشهد و اصفهان- شیراز- بوشهر از طریق راه‌آهن گل‌گهر- شیراز به یکدیگر متصل می‌شوند.

 

خادمی افزود: این خط ریلی در چهار قطعه طراحی شده است، عملیات اجرایی قطعات یک و دو آغاز نشده و قطعات سه و چهار آن فعال است.

 

خادمی اتصال این پروژه را به شبکه ریلی سراسری از اولویت‌های مهم برشمرد و عنوان کرد: با بررسی موقعیت داراب در شبکه ریلی منطقه، امکان سنجی کلیه راه‌های اتصال به خطوط ریلی مورد  ارزیابی فنی و  اقتصادی قرار گرفت و در نهایت مسیری به طول 126 کیلومتر از ایستگاه خرمن‌کوب از راه‌آهن شیراز- گل‌گهر جدا شده و شهرستان‌های داراب، فسا و زرین دشت نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد.

 

وی پیشرفت فیزیکی بخش زیرسازی قطعه سه را 72 درصد اعلام کرد و افزود: قطعه چهار نیز با پیشرفت فیزیکی 32 درصدی در حال انجام است و بخش روسازی این خط ریلی نیز در فاز مطالعاتی قرار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.