در بازدید معاون سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح شد
تصمیم گیری برای تامین اعتبار راه آهن گل گهر-شیراز
امروز معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از دو خط ریلی شیراز-بوشهر-عسلویه و گل گهر-شیراز بازدید کردند که در نتیجه این بازدید در زمینه تامین اعتبار قطعات 1 و 2 راه آهن گل گهر-شیراز تصمیم گیری شد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و غلامرضا شافعی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از خطآهن شیراز- بوشهر- عسلویه و خط ریلی گلگهر- شیراز بازدید کردند.
خادمی در حاشیه این بازدید احداث خط آهن شیراز-بوشهر-عسلویه را به منظور ایجاد کریدور ترانزیتی ریلی جدید از بوشهر تا مبادی شمالی کشور دانست که موجب اتصال منطقه پارس جنوبی به شبکه ریلی سراسری میشود.
وی افزود: این خط ریلی موجب اتصال بوشهر و منطقه پارس جنوبی به شبکه راهآهن سراسری است و این مسیر موجب ارتباط میان استانهای بوشهر و فارس با دیگر استانهای کشور میشود.
خادمی ادامه داد: محور شیراز -بوشهر به طول 439 کیلومتر و اهرم- عسلویه به طول 205 کیلومتر به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافری و 120 کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری طراحی شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی میزان پیشرفت فیزیکی این خط ریلی را 50 درصد اعلام کرد و گفت: از کل 644 کیلومتر این پروژه زیرسازی قطعات یک به طول 47 کیلومتر با پیشرفت 30 درصدی، قطعه 2 به طول 53 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 52 درصدی، قطعه 11 به طول 37 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 73 درصدی و قطعه 12 به طول 60 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی 48 درصدی در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه همچنین در بازدید از خط ریلی گلگهر- شیراز اظهار داشت: این خط ریلی با هدف اتصال شیراز به شبکه ریلی کشور به طول 346 کیلومتر با امتداد شرق به غرب، گلگهر در استان کرمان را به شیراز متصل میکند و در طول مسیر از شهرستانهای قطرویه، نیریز، استهبان و سروستان عبور میکند.
وی خاطر نشان کرد: دو محور مهم ریلی بندرعباس- بافق- مشهد و اصفهان- شیراز- بوشهر از طریق راهآهن گلگهر- شیراز به یکدیگر متصل میشوند.
خادمی افزود: این خط ریلی در چهار قطعه طراحی شده است، عملیات اجرایی قطعات یک و دو آغاز نشده و قطعات سه و چهار آن فعال است.
خادمی اتصال این پروژه را به شبکه ریلی سراسری از اولویتهای مهم برشمرد و عنوان کرد: با بررسی موقعیت داراب در شبکه ریلی منطقه، امکان سنجی کلیه راههای اتصال به خطوط ریلی مورد ارزیابی فنی و اقتصادی قرار گرفت و در نهایت مسیری به طول 126 کیلومتر از ایستگاه خرمنکوب از راهآهن شیراز- گلگهر جدا شده و شهرستانهای داراب، فسا و زرین دشت نیز تحت پوشش قرار میگیرد.
وی پیشرفت فیزیکی بخش زیرسازی قطعه سه را 72 درصد اعلام کرد و افزود: قطعه چهار نیز با پیشرفت فیزیکی 32 درصدی در حال انجام است و بخش روسازی این خط ریلی نیز در فاز مطالعاتی قرار دارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.