| کد خبر: 131993 |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

سرمایه‌گذاری 47 هزار میلیارد تومانی دولت در بخش‌های مختلف حمل و نقل

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با اعلام رقم سرمایه‌گذاری 47 هزار میلیارد تومانی دولت در بخش‌های مختلف حمل و نقل خبر داد هم اکنون 15 هزار نفر در پروژه‌های آزادراهی شاغل هستند و گفت: درحال حاضر پیمانکاران اعتماد کاملی به دولت برای بازپرداخت مطالبات خود بدون معطلی دارند.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیرامینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: باوجود مشکلات عمده مالی و کاهش درآمد از فروش نفت، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل و نقل در دولت یازدهم افزایش یافت و دولت تعهد بیشتری نسبت به پرداخت مطالبات پیمانکاران از خود نشان داد.

 

افزایش سرمایه‌گذاری‌های دولت با وجود کاهش درآمد

وی ادامه داد:عملکرد منابع عمومی دولت درسال 94 برابر 1500میلیارد تومان بود که این رقم درسال 95 به رقم 10 هزار و 200 میلیارد تومان رسیده است که نشان دهنده افزایش سرمایه‌گذاری‌های دولت با وجود کاهش درآمد است.

معان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال 84 سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زیربناها رقم 296 میلیارد تومان بوده است که درسال 94 به رقم 4 هزار و 200 میلیارد تومان و نهایتاً درسال 95 به 7 هزار و 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رسیده است.

امینی با اعلام اینکه از سال 92 توانستیم با کنترل تورم رشد سرمایه‌گذاری در کشور را رقم بزنیم، تصریح کرد: در فاصله سال‌های 92 تا 95 دولت 36 هزار میلیارد تومان در بخش حمل و نقل سرمایه‌گذاری کرده است.

 

طلب ۱۰ هزار و 500 میلیارد تومانی پیمانکاران از دولت/وقتی دولت را تحویل گرفتیم پروژه‌های آزادراهی ما تعطیل بود

وی بابیان اینکه هم‌اینک رقم طلب پیمانکاران، مشاوران و سازندگان از ما 10 هزار و 500 میلیارد تومان است، گفت: رقم فعلی مطالبه پیمانکاران از دولت به همراه رقم سرمایه‌گذاری 36 هزارمیلیارد تومانی حاکی از سرمایه‌گذاری 47 هزار میلیارد تومانی دولت در بخش‌های مختلف حمل و نقل است.

امینی ادامه داد: وقتی دولت را تحویل گرفتیم پروژه‌های آزادراهی ما تعطیل بود و اگر عادلانه قضاوت کنند بیش از 5 پروژهٔ سنگین آزادراهی درسه سال اخیر فعال‌شده است.

به گفتهٔ امینی این دولت آزادراه تهران- شمال را درحالی‌که تعطیل بود تحویل گرفت. آزادراه‌های اصفهان- شیراز، قم- گرمسار و هم‌چنین آزادراه مراغه به ارومیه و هشتگرد نیز در گروه پروژه‌های نیمه تعطیل بود.

 

۱۵ هزار نفر در پروژه‌های آزادراهی شاغل هستند

وی ادامه داد: هم‌اکنون ضمن فعال کردن این کارگاه‌ها 15 هزار نفر در پروژه‌های آزادراهی شاغل هستند. همین حالا فقط در پروژه آزادراه اصفهان- شیراز هزار دستگاه ماشین‌آلات مشغول کار است و بیش از 110 جبهه کاری در آزادراه تهران- شمال فعالیت می‌کنند.

 

امینی خبرداد 80 کیلومتر از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران که به‌تازگی شروع‌شده امسال آسفالت می‌شود و درسال ۹۵، 150 کیلومتر آزادراه از این آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد.

 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطالبات پیمانکاران با توجه به حجم کاری که انجام می‌شود رو به افزایش است اما پرداخت می‌شود، گفت:بازپرداخت 10هزار 500 میلیارد تومان مطالبه پیمانکاران در صورت تخصیص بودجه و تزریق منابع مالی 18 هزار میلیارد تومانی از سوی دولت که رقم بسیار سنگینی است امکان تحقق دارد.

 

وی با بیان اینکه همزمان با پرداخت‌ مطالبات به دلیل حجم بالای کار انجام شده طلب جدیدی به وجود می‌آید، گفت: از آنجایی که دولت در سال‌های 93 و 94 مطالبات پیمانکاران را پرداخت کرد پیمانکاران نسبت به بازپرداخت مطالبات خود از سوی دولت آن هم بدون معطلی اعتماد کردند و شروع به ارائه صورت وضعیت خود کردند، به همین دلیل از سال 95 با اعتماد پیمانکاران به دولت رقم بدهی بیشتر شده است و به سطح 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 0 0

    جالبه در برنامه ها اولويت با حمل و نقل ريلي است ولي عملا آزادراه ها با سرعت و حمايت بيشتري تعقيب مي شوند