| کد خبر: 131862 |

سرهنگ حمیدی:

مدیریت واحدی در حوزه تصادفات نداریم

تین نیوز

رئیس پلیس‌راه راهور ناجا گفت: در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته که عمدتاً جابه‌جایی بار از طریق خطوط ریلی صورت گرفته و استاندارد خودروها و جاده بسیار بالا است. ایران وضعیت چندان مطلوبی ندارد. متأسفانه برخلاف ایران در کشورهای دیگر، سیستم بازدارنده قوی وجود ندارد و به علت بالا بودن هزینه‌های تخلف و محرومیت اجتماعی، کم‌تر شاهد بروز تخلف‌های گوناگون هستیم.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ سرهنگ حمیدی علت کاهش حوادث رانندگی را بهبود فرهنگ ترافیکی در بین مردم و همکاری بهتر رانندگان با مأموران پلیس‌راه برشمرد و افزود: در ماه‌های گذشته برخورد پلیس با تخلف‌های حادثه‌ساز تشدید شده است، توجه داشته‌ باشیم تا زمانی که تخلف مقرون‌به‌صرفه باشد، نمی‎توان شاهد اثرات بازدارنده آن بود. از سوی دیگر، با توجه به هزینه‌های کلان، این هدف که میزان حادثه رانندگی در کشور به صفر برسد، در کشور تقریباً غیرممکن است.

 

وی با تأکید بر این موضوع که با توجه به وسعت راه‌ها در ایران، نباید آن را با کشورهای کوچک اروپایی مقایسه کرد، افزود: در حوزه ایمنی خودرو، متأسفانه علاوه بر خودروهای تولید داخل، کیفیت خودروهای وارداتی هم پایین است. همین عامل باعث بروز حوادث مختلف می‌شود.

 

او همچنین تصریح کرد: بر اساس دستور مجلس شورای اسلامی، قوانین راهنمایی و رانندگی در سال 90 تغییر پیدا کرد و خوشبختانه از آن زمان تاکنون شاهد تأثیر مثبت آن در جامعه هستیم. بخشی از این قانون به افزایش هزینه‌های جریمه رانندگان بازمی‌گشت که مشخص‌شده بود تا هر 3 سال یک‌بار قوانین بازنگری شود. باوجوداینکه این دوره 3 ساله تمام‌شده است، اما هنوز قانون جدیدی مبنی بر بازنگری مجدد آن تصویب نشده است.

 

سرهنگ حمیدی بابیان این موضوع که مدیریت یکپارچه میان مسئولان برای سازمان‌دهی حوادث رانندگی وجود ندارد، گفت: باوجوداینکه سازمان‌ها کنار هم کار می‌کنند، اما هنوز مدیریت واحدی بین آن‌ها وجود ندارد و زمانی که نیاز به اقدامات خاص برای کمک‌رسانی به مصدومان است، این امر صورت نمی‌گیرد. برای نمونه، با توجه به خطرناک بودن حمل‌ونقل مواد شیمیایی توسط تانکرهای بزرگ، در صورت بروز فاجعه، آتش‌نشانی ناتوان از امدادرسانی خواهد بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.