| کد خبر: 131834 |

◄ وقتی تب تولید قیر فراگیر شد!

تین نیوز

طبق آمار‌ مرکز تحقیقات در چند سال اخیر بیش از ۶۳ کارخانه تولید قیر تاسیس شده و تب این صنعت  دامن همه را گرفته است و متاسفانه با روش های اشتباه در مورد تولید و پخش قیر  همه تولیدکنندگان هم به عدم تولید قیر نامناسب متهم هستند.

 

به گزارش تین‌نیوز، یک تولیدکننده قیر و آسفالت با بیان این مطلب گفت: آیا در مدیریت اجرایی بالادستی   نتیجه گرفته نشده است که قیر بهینه مورد لزوم در پالایشگاه‌ها تولید شود و به دست مجریان برسد تا در هنگام اجرای آسفالت، غم و غصه تولید و کیفیت قیر برای فعالان این بخش وجود نداشته باشند؟

 

مدیرعامل شرکت تالوار اظهار داشت: وقتی قیر تولیدی و بهینه‌سازی آن در مکان‌های  غیر‌تخصصی تولید شود چگونه می‌توان انتظار بهینه بودن آن را داشت؟

 

علی توتونچی اصل افزود: بهینه‌سازی قیر  و مصرف و به‌کارگیری افزودنی‌ها‌ گاه با تبلیغات تجاری همراه است و در این میان برخی افراد که قصد تجارت  این کالای تخصصی را دارند  نیز می‌خواهند با روش‌های بازارگونه و تجارت و تبلیغات در این مقوله فنی و علمی تخصصی دستی داشته باشند.

 

وی  با بیان این‌که جغرافیای مصرف، آب و هوا،  تغییرات درجه حرارت و بارش‌ها و یا تابش مستقیم خورشید نقش مهمی در بهینه‌سازی قیر دارد، بیان داشت: افزودنی‌ها با توجه به کیفیت آن، تجهیزات و تکنولوژی به‌روز شده، دقت و توجه کامل  در تولید قیر فرآوری شده و همچنین مصرف این نوع قیر در کارخانه آسفالت  به‌روز شده و با تکنولوژی  بهینه برای‌تولید آسفالت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرعامل شرکت تالوار  تاکید کرد: برای انجام‌ تکمیل  افزودنی‌های بسیار متفاوت قیر  علاوه بر مواد افزودنی با کیفیت، تجهیزات پیشرفته  تولید  قیر و حتی تولید آسفالت هم  مورد نیاز بوده  و از همه مهمتر آموزش تولید صحیح  قیرهای فرآوری شده هم لازم است.

 

این فعال حوزه قیر و آسفالت خاطرنشان کرد: تکنولوژی تولید قیر با ماشین آلات و کارخانه‌های بهینه‌سازی قیر و پرسنل آموزش دیده ‌نیز بسیار ضرورت دارد.

 

توتونچی گفت: به زبانی دیگر  کلیه عوامل و تجهیزات و مواد مصرفی  قیر، افزودنی‌ها،  مصالح سنگی و تولید صحیح  آن و به‌کارگیری مصالح استاندارد و قابل کنترل و در نهایت باور مسئولان بر تحقیقات و راه ورود درست  در به‌کارگیری این صنعت و تکنولوژی  و اعتبارات نیز در کیفیت و عمر آسفالت موثر است.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.