| کد خبر: 131592 |

اقتصاد نفتی را برای ایجاد اشتغال پایدار باید از میان برداشت

تین نیوز

عضو شورای عالی کار گفت: باید برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور،زیر ساخت های اقتصادی را سامان بخشیده و تکیه ی خود بر نفت را از بین ببریم و جای آن را به تولید ملی و تولید ارزش بدهیم.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، اصغر آهنی ها،عضو شورای عالی کار در مصاحبه با رادیو گفت و گو در خصوص تبیین طرح های جدید اشتغال پایدار در کشور اظهار داشت: موضوع اشتغال ارتباط مستقیمی با اقتصاد کشور دارد و وجود تقاضا در این بخش از اقتصاد،زمینه ساز تولید خواهد بود.



وی خاطر نشان کرد: دولت های قبلی در سنوات گذشته و در مرحله ای که با مسئله ی توسعه روبرو بودیم تلاش های خود را انجام دادند و در حال حاضر توسعه ها به سمتی رفته که بعضا تا 3 برابر تولید مصرف داخلی ما،ظرفیت تولید در کشور را داراست بدون آنکه بستر سازی مناسبی برای توسعه ی بازارهای خارجی خودمان داشته باشیم.



عضو کانون عالی کارفرمایان کشور تصریح کرد: ضروری است برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور، زیر ساخت های اقتصادی مان را درست کرده و سامان ببخشیم و در مرحله ی بعد تکیه ی دیرینه ی خود را بر نفت از بین ببریم و جای آن را به تولید ملی و تولید ارزش بدهیم.



آهنی ها ایجاد چنین بحث هایی را پیرامون اشتغال،بحث و درمانی موقتی تعریف کرد و افزود: تا زمانی که تکیه ی خرج کردن های ما بر نفت استوار است و بعبارت دیگر اقتصادی نفتی داریم نمی توان امیدوار بود که اشتغال پایدار در کشور پا خواهد گرفت.



همچنین ماشاءالله عظیمی،عضو هیئت رئیسه و دبیر کل اتاق تعاون ایران در همین رابطه و نیز در خصوص طرح کاج(طرح کارورزی برای جوانان) که بصورت پایلوت در 2 استان کشور اجرا شده است بیان داشت: در شرایط موجود و برای موفقیت این گونه طرح ها ما به هماهنگی تیم اقتصادی دولت نیازمندیم.



وی با دعوت به هماهنگی در سایر بخش های مرتبط با موضوع اشتغال،افزود: نمی توانیم وزارت تعاون و کار را در یک سو و وزارت بودجه را در سویی دیگر ببینیم ضمن اینکه لازم است نگاه بخش هایی از دولت را به سمت اشتغال تغییر دهیم.



عظیمی تنها منبع تامین بودجه برای به ثمر رسیدن طرح های اشتغال زایی را صندوق توسعه ی ملی عنوان و تصریح کرد: اگر در این گونه طرح ها و با همکاری مجلس محترم ( که 7 میلیارد دلار در این زمینه اختصاص داده است) اشتغال های کوچک و واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل را دریابیم قدم بزرگی در راستای تقویت تولید و اشتغال در کشور برداشته ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.