| کد خبر: 131419 |

به منظور گسترش همکاری ها انجام شد؛

امضای یادداشت تفاهم همکاری راه‌آهن ایران و شرکت دولتی زیرساخت راه‌آهن اسپانیا

تین نیوز

عصر امروز تفاهم‌نامه همکاری و مدیریت ترافیک ریلی و مطالعات خطوط ریلی ایران بین راه‌آهن ایران و شرکت دولتی مدیریت زیرساخت راه‌آهن اسپانیا به امضا رسید.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران،عصر امروز یادداشت تفاهمی بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت دولتی مدیریت زیرساخت راه‌آهن اسپانیا به امضا رسید.

 

مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی راه آهن با اشاره به اینکه شرکت اسپانیایی ADIF مدیریت زیرساخـت‌های راه‌آهن شرکتی دولتی وابسته به وزارت حمل‌ونقل و امور عام‌المنفعه کشور اسپانیا است که نقش کلیدی در توسعه و پیشرفت بخش ریلی آن کشور ایفا کرده گفت: تلاش کردیم در قالب این تفاهم‌نامه جهت تبدیل راه‌آهن به بهترین شیوه حمل‌ونقلی و دسترسی سریع به زیرساخت در شرایطی عادلانه گام برداریم.

 

وی افزود: هدف این شرکت توسعه و گسترش سیستم راه‌آهن اسپانیا با بالاترین استاندارد کیفی در زمینه فنی،‌اجرایی، زیست محیطی، اقتصادی از طریق توسعه زیرساخت امن و کارآمد است.

 

یزدانی تصریح کرد: مدیریت زیرساخت‌های ریلی، مدیریت ترافیک ریلی، توزیع حمل‌ونقل بین متصدیان ریلی، تجمیع هزینه‌های دریافتی برای استفاده در زیرساخت،‌ ایستگاه و پایانه باربری از مسئولیت‌های این شرکت در اسپانیا است.

 

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن افزود: در این یادداشت تفاهم طرفین موافقت کردند که در زمینه پیشرفت‌های فناوری ریلی که هر دو طرف در آن ذی‌نفع هستند همکاری کنند.

 

یزدانی ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه طرفین برای تبادلات تحت این یادداشت تفاهم باید در همه زمینه‌ها همکاری کنند و براساس رضایت متقابل راه‌حل‌هایی برای توسعه ایمنی، آسایش، رضایت مشتری و امکانات فناوری برای دستیابی به این اهداف بیابند.

 

وی گفت:‌همکاری و تبادل اطلاعات در این زمینه شامل راه‌آهن سریع‌السیر، مدرن‌سازی سیستم علائم و ارتباطات در راه‌آهن، مدرن‌سازی مدیریت ترافیک ریلی، توسعه حمل‌ونقل ترکیبی و پایانه‌های بار و لجستیک و توسعه ایستگاه‌های مسافری است.

 

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن افزود: طرفین توافق کردند که به صورت مشترک در زمینه مسائل مورد علاقه هر دو طرف در توسعه و مدیریت زیرساخت ریلی تبادل اطلاعات کنند.

 

یزدانی گفت: طبق این توافق‌نامه مقرر شد برای آموزش پرسنل در زمینه پیشنهادی از سوی شبکه دیگر در هر یک از شرکت‌ها دو طرف برنامه‌ریزی کنند و شرایط با همکاری دو طرف فراهم شود.

 

وی افزود: طی این توافق‌نامه طرفین تمایل خود را برای ایجاد همکاری مشترک در پروژه‌ها با هدف مدرن‌سازی و بهسازی شبکه ریلی دو کشور اعلام می‌دارند.

 

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن گفت:‌در چارچوب منفعت مشترک هر یک از طرفین می‌پذیرند که به منظور انجام امور ذکر شده و با توجه به شرایط فنی و مالی کمک‌های فنی به یکدیگر ارائه کنند.

 

یزدانی اظهار داشت: طرفین همچنین توافق کردند که با هدف توسعه و گسترش آتی حمل‌ونقل ریلی شهری و برون‌شهری و با هدف کسب بیشترین منفعت برای هر دو طرف در حیطه فناوری با یکدیگر همکاری کنند.

 

وی گفت: مدت اعتبار یادداشت تفاهم مذکور ۳ سال از روز امضا است و اگر ۶ ماه پیش از زمان انقضای آن از سوی طرفین فسخ نگردد به طور خودکار ۳ سال دیگر تمدید می‌شود.

 

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن بیان کرد: همچنین طبق بندی از این تفاهم‌نامه دو طرف تفاهم کرده‌اند که اطلاعاتی که دریافت می‌کنند به شخص ثالث و غیر ارائه ندهند.

 

یزدانی افزود: همچنین یکی از هدف‌گذاری‌های ما در این تفاهم‌نامه انتقال دانش فنی است که باید انجام گیرد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.