| کد خبر: 131338 |

◄ تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه حمل‌ داخلی ریلی در سال 95 و پیش‌بینی جهش بخش ریلی در سال 96

تین نیوز

عملکرد سال ۹۵در بخش حمل‌و‌نقل داخلی ریلی نشان می‌دهد از نظر تناژ  ۳۶.۷۸ میلیون تن و از نظر تن کیلومتر ۲۴.۵۶ میلیارد تن کیلومتر از طریق بخش ریلی،  حمل شده است.

 

به گزارش تین‌نیوز، بر این اساس گزارش عملکرد یکساله  ۱۳۹۵ در حمل ونقل داخلی ریلی، این مدل از حمل‌ونقل در تناژ، رشدی معادل  ۱۲.۳ درصد و در تن کیلومتر رشدی معادل ۱۱.۳ درصد را  نسبت به مدت  مشابه سال قبل تجربه کرده است.

 

این در حالی است که کارنامه برنامه حمل داخلی ریلی در سال ۱۳۹۵ در تناژ ۱۰۱ درصد  و در تن کیلومتر ۱۰۲ درصد تحقق برنامه را شاهد بوده است که کسب رکورد ۱۰۰  درصدی برنامه را نشان می‌دهد.

 

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته با تشکر از همت بخش ریلی، در این‌باره گفت: با این اتفاقات خوب سال 96 می‌تواند سال جهش اساسی بخش ریلی باشد.

 

مجید بابایی با ابراز امیدواری نسبت به این‌که به سرعت سازوکارهای تقویت بخش خصوصی و شرکت‌های ریلی محقق شود، از جمله این سازوکارها را طرح رتبه‌بندی شرکت‌های حمل‌ونقل بار ریلی دانست که با انجام این کار، در پایان سال 96  می‌توان بهترین شرکت‌های باری را انتخاب و از بسته‌های تشویقی بسیار ویژه بهره‌مند کرد.

 

وی افزود: بهبود وضعیت تخلیه و بارگیری در مبادی و مقاصد و به‌ویژه در بنادر شامل بهبود تجهیزات، فرایندها و ... و ایجاد دفاتر بازرگانی و جذب بار در ایستگاه‌های تشکیلاتی با محوریت شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی به منظور ارتقای رویکرد تجاری در بدنه شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی نیز از دیگر سازوکارهای  تقویت بخش خصوصی ریلی است.

 

دبیر انجمن صنفی  شرکت‌های ریلی خاطرنشان کرد:  نهایی کردن آیین نامه حدود وظایف و مسئولیت‌های فیمابین شرکت راه‌آهن و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در قبال یکدیگر به منظور دوری از تفاسیر یک‌طرفه قانون دسترسی به شبکه ریلی نیز از دیگر اقداماتی است که باید برای تقویت بخش خصوصی ریلی در اولویت قرار گیرد.

 

بابایی تاکید کرد: بازنگری در آئین نامه بازدید و اعزام قطارهای باری به نحوی که در ایستگاه‌های مبادی حرکت، ماموران بازدید به‌طور دقیق و کامل، آلات ناقله واگن‌ها را کنترل و در بین راه از انفصال و رسوب واگن‌ها در مسیر خودداری کنند، نیز نمونه دیگری از اقداماتی است که برای تقویت بخش خصوصی ریلی ضروری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.