| کد خبر: 130981 |

◄ تلفات سالانه حوادث جاده‌ای برابر با سقوط 160 هواپیما است

تین نیوز

از مضرات تلفات و سوانح جاده‌ای تاکنون بسیار گفته‌شده، تقریباً همه آگاهی دارند که این حجم از تلفات جاده‌ای تا چه میزان می‌تواند به جامعه ضررهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وارد کند، بنابراین به نظر می‌رسد بهتر باشد از این به بعد به سمت پاسخ به سؤال چه باید کرد برویم و با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها بهترین راه‌ها برای کاهش این آمار را بررسی کنیم.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ ناصر چرخ‌ساز رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در این خصوص گفت: آموزش رانندگان و مردم بیشترین تأثیر را در کاهش حوادث رانندگی و جاده‌ای دارد، علاوه بر مسئله آموزش چند عامل در بروز حوادث جاده‌ای نقش دارد ازجمله این موارد تکنیک‌های رانندگی است. اگر آموزش به نحو صحیح انجام شود مردم خودروهایی که ایمنی ندارند را خریداری نمی‌کنند، از جاده‌های پرمخاطره عبور نمی‌کنند و هنگام رانندگی دست‌به‌کارهای مخاطره‌آمیز نمی‌زند.

 

چرخ‌ساز مدیریت صحنه حادثه را مهم برشمرد و تصریح کرد: حمل صحیح و کمک به مصدومین، کنترل خونریزی، آسیب وارد نشدن به مصدوم، امداد و کمک‌های اولیه اهمیت دارد و گاهی حمل نادرست مصدوم منجر به آسیب‌های جبران‌ناپذیر می‌شود. وی افزود: فرهنگ‌سازی و رعایت نکات ایمنی تأثیر به سزایی در کاهش حوادث رانندگی و آسیب‌های ناشی از آن خواهد داشت.

 

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر مسائل رفتاری و روانی رانندگان را در بروز حوادث رانندگی مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: عصبانیت، فکر مغشوش، شنیدن خبری تکان‌دهنده در رانندگی می‌تواند آسیب‌زا باشد و اگر فرهنگ‌سازی نشود مشکلات ناشی از تصادف‌ها به طرق مختلف خود را نشان دهد.

 

چرخ‌ساز با اشاره به تأثیر برگزاری این کنفرانس در کاهش آمار حوادث رانندگی تصریح کرد: سالانه 16000 نفر در تصادف‌ها جان خود را از دست می‌دهند و این برابر است با 160 هواپیما که با 100 سرنشین سقوط می‌کند و شاهد هستیم که چه عواقب و پیامدهای ایجاد می‌کند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز همچنین از انجام یک هزار و ۱۳۲ عملیات امداد و نجات طی سال گذشته خبر داد، در این مدت هزار و ۱۳۲ مورد عملیات امدادی انجام شد که از مجموع این حوادث ۶۷۴ مورد حوادث جاده‌ای، ۷۰ مورد کوهستان، ۲۹۱ مورد خدمات حضوری، ۱۳مورد برف و کولاک، ۱۸ مورد خدمات مناسبی، ۱۴ مورد رودخانه‌ای، ۱۸ مورد صنعتی و کارگاهی، ۲۱ مورد شهری، ۳ مورد سیل و آب‌گرفتگی، ۱ مورد طوفان، ۹ مورد ریزش آوار بوده است.

 

وی اضافه کرد: درمجموع ۹۸۲ نفر در حوادث یک سال گذشته مصدوم شدند که از این تعداد ۷۱۲ نفر بعد اقدامات اولیه و پیش بیمارستانی برای ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل و ۲۷۰ نفر دیگر نیز به‌صورت سرپایی درمان شدند.

 

چرخ ساز گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان البرز در ۱۶ پایگاه امداد و نجات بین‌شهری و مراکز شعب و استان به‌صورت شبانه‌روزی مستقر و آماده خدمت‌رسانی هستند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز هلال‌احمر استان البرز مانند سایر دستگاه‌های خدمات رسان با اجرای طرح‌های ویژه برای خدمات‌رسانی به مردم به‌صورت شبانه‌روز آمادگی لازم را دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.