| کد خبر: 130454 |

حسن نیا در اولین نشست روسای ادارات نگهداری ابنیه فنی:

نگهداری از پل‌ها حفظ تاریخ، فرهنگ و صنعت کشور است

تین نیوز

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به ماندگاری پل ها در تاریخ و اذهان عمومی از مدیران خواست تا در ساخت، بازسازی و نگهداری سازه های راهی و پل ها بیش از گذشته همت گمارند؛ چرا که با نگهداری آنها به حفظ تاریخ، فرهنگ و صنعت کشور خدمت بزرگی کرده‌اند.

 

اولین نشست سراسری رؤسای ادارات نگهداری ابنیه فنی راه‌های ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از سراسر کشور با حضور معاون وزیر را ه و شهرسازی در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در این نشست وجود 350 هزار پل و آب‌رو در کشور را یک سرمایه ارزشمند ملی برشمرد و اظهار داشت : سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سال گذشته برنامه‌ها و سیاست‌های جدیدی را در راستای نگهداری ابنیه فنی آغاز نموده است. بدین ترتیب اهمیت و تخصصی بودن موضوع ابنیه فنی باعث تفکیک دفتر ابنیه فنی از دفتر نگهداری راه‌ها و تشکیل دفتر نگهداری ابنیه فنی راه‌ها در ستاد مرکزی و استان‌ها شد.

 

وی بر اهمیت نگهداری ابنیه فنی راه‌ها و نقش آن در ایمنی سفرهای جاده‌ای تاکید کرد و افزود: بازدیدهای ادواری، ثبت و نگهداری اطلاعات بازدیدها، برنامه ریزی بر پایه پایش ها از اهمیت بسزایی برخودار است و مسئولان ادارات باید براساس آنها برنامه‌ریزی جامع و منسجمی برای نگهداری و حفاظت از پل ها و ابنیه راه ها انجام دهند.

 

مهندس کشاورزیان در ادامه با اشاره به این که حمل بارهای غیر مجاز و سنگین یکی از مهم ترین علل تخریب پل‌هاست افزود: باید در چارچوب قوانین و مقررات از این گونه ترددها در جاده‌ها ممانعت به عمل آید. همچنین بازسازی معابر و پل‌ها بعد از حوادث غیرمترقبه طبیعی نیز یکی از اقدامات مهمی است که باید در نگهداری از پل‌ها و ابنیه راه‌ها به آن توجه داشت چرا که عموما بعد از حوادثی مانند سیل با انباشت مواد در دهانه پل ها با مخاطراتی مواجه می شود.

 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین بر تکمیل بانک اطلاعات پل‌ها تأکید کرد و افزود: هوشمندسازی و تامین سیستم روشنایی و تهویه تونل ها نیز در افزایش ایمنی سفرها و حفظ ابنیه راه ها بسیار موثر است.

 

وی یادآور شد: برای دستیابی به نتایج مطلوب و بهبود وضعیت ایمنی راه‌ها نیاز به بکارگیری نیروهای متخصص و کارآمد در این حوزه است تا با دقت و توجه کافی کلیه امور را مدیریت کنند.

 

عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در این نشست به توجه هرچه بیشتر به سازه های راه ها اشاره کرد و گفت: پل ها سازه های بسیار مهمی در محورهای مواصلاتی کشور هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند چرا که با توجه به حجم 90 درصدی حمل و نقل کالا و مسافر از طریق جاده‌ها این سازه ها نقش بسیار مهمی می‌یابند.

 

وی با اشاره به سیل‌های اخیر و تخریب تعدادی از پل ها در این حادثه عنوان کرد : این رخداد تجربه خوبی در اهمیت و نقش پل ها در حمل و نقل جاده ای بوده است و همکاران راهدار در کمترین مدت زمان نسبت به ترمیم، بازسازی و احداث آنها برای ادامه جریان ترافیک اقدام نمودند.

 

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به ماندگاری پل ها در تاریخ و اذهان عمومی از مدیران خواست تا در ساخت، بازسازی و نگهداری سازه های راهی و پل ها بیش از گذشته همت گمارند؛ چرا که با نگهداری آنها به حفظ تاریخ، فرهنگ و صنعت کشور خدمت بزرگی کرده اند.

 

تخصیص اعتبار 600 میلیارد تومانی برای نگهداری ابنیه فنی تا پایان برنامه ششم توسعه

حسن نیا همچنین در ادامه از افزایش اعتبارات دفتر نگهداری پل ها و تونل ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد که اعتبارات این بخش تا پایان برنامه ششم توسعه بالغ بر 600 میلیارد تومان اعتبارات به این بخش اختصاص یابد.

 

بر اساس این گزارش رضا اکبری مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ابتدای این مراسم نیز درخصوص روند تفکیک دفتر ابنیه راه‌ها توضیحاتی داد و افزود: بعد از مطالعات و بررسی های فراوان این نتیجه حاصل شد که در کشورهای پیشرفته به واسطه رشد تکنولوژی، علمی و صنعتی موضوعات ابنیه ایمنی و حریم و راه ها بسیار تخصصی تر شده اند و به همین دلیل ماموریت این بخش‌ها در سازمان های تفکیک شده و مستقلاً به این امور می پردازند. بر همین مبنا نیز تفکیک این دفاتر در کشور نیز مطرح و اجرا شد

 

مهران قربانی مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم دیگر سخنران این نشست بود که بر اهمیت ایمنی در تردد و حمل و نقل اشاره کرد و گفت: امروز تعاریفی که از حمل و نقل ارائه می‌شود با آنچه که در گذشته به کار گرفته می‌شود متفاوت شده و بیش از گذشته بر ایمنی حمل و نقل کالا، مسافر و بار توجه می شود.

 

در ادامه این نشست، رؤسای ادارات نگهداری ابنیه فنی استان‌های قم، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، فارس، گیلان و ایرانشهر، گزارش‌هایی در زمینه تجارب استان در تعمیر و مرمت پل‌ها، بازرسی پل‌ها و تنظیم اسناد پیمان ارایه کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.