| کد خبر: 130402 |

معرفی دانش‌بنیان‌ها به ایرباس

تین نیوز

روزنامه «دنیای اقتصاد» در گزارشی با عنوان «پاسخ به دو ابهام خرید هواپیما» به دو انتقاد برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری پاسخ داده است. بخشی از این گزارش به تولید قطعات هواپیما در ایران برمی‌گشت که بر این اساس به قرارداد ایرباس رجوع شده بود و یکی از بندهای این قرارداد که حاکی از تولید قطعات هواپیمای ایرباس است مد نظر قرار گرفت.

 

شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌هایی هستند که در این بند مورد توجه قرار گرفته‌اند. از این رو با توانمندسازی این شرکت‌ها ایران می‌تواند به جرگه قطعه‌سازان ایرباس بپیوندد، وگرنه هزینه کردن برای تامین قطعات 100 هواپیما به هیچ عنوان اقتصادی نیست. حال قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل مهرتاییدی بر محتوای این گزارش زده است. اصغر فخریه کاشان به «ایرنا» گفته است: تولید قطعه هواپیما در داخل یک شبه انجام نمی‌شود و با توجه به رعایت استانداردهای بین‌المللی، ظرفیت‌های داخلی برای تولید قطعه در ایران مهیا نیست.

 

ما به جای ساخت قطعه هواپیما در داخل، شرکت‌های دانش‌بنیان خود را به شرکت هواپیماسازی ایرباس معرفی کرده‌ایم و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به‌عنوان رئیس کمیته به ایرباس معرفی شده است تا ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در زمینه تولید قطعات به ایرباس ارائه دهد. در این زمینه تاکنون چند جلسه با شرکت ایرباس برگزار شده است. برای تولید قطعات باید تمام ظرفیت‌های شرکت‌های ایرانی به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد. حتی اگر همه این شرایط فراهم باشد، حداکثر می‌توانید روی صد هواپیما، صد قطعه بگذارید. کجای دنیا برای صد هواپیما، سرمایه‌گذاری هنگفت می‌کنند، وقتی هیچ ‌تضمینی وجود ندارد که ایرباس یا یک هواپیماساز دیگر آن قطعه را بخرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.