| کد خبر: 130279 |

درخواست استان‌ها برای ابلاغ برنامه‌های پیوسته از سوی کمیسیون ایمنی راه‌ها

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها گفت: برای هفته ایمنی در روز ۲۰ اردیبهشت اعلان‌های مخصوصی از طریق کمپین‌های محلی در خیابان‌ها توزیع می‌شود و قرار است روز شنبه  ۲۳ اردیبهشت‌ماه سمیناری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود. همچنین ضرورت دارد دفاتر جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در استان‌ها با همکاری دستگاه‌های استانی نسبت به مسئله ایمنی حساسیت ایجاد کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها به ریاست مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و با حضور سایر اعضا از جمله داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سردار حمیدی رئیس پلیس‌راه راهور ناجا برگزار شد.

 

تقی زاده در ابتدای جلسه اظهار داشت: متأسفانه هفته جهانی ایمنی هر چهار سال یک‌بار  در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری قرار می‌گیرد و نمی‌توان از رسانه‌ها توقع پوشش خبری داشت. اما اقدامات مؤثری از سوی وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها در این زمینه رخ‌داده است.

 

محمد بخارایی رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اظهار داشت: در روز ایمنی حمل‌ونقل نشست خبری و همایش‌های متعددی با همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و دستگاه‌های محلی برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: اگرچه روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در تهران کم‌فروغ بود اما در استان‌ها موردتوجه قرار گرفت. همچنین قرار است برای هفته ایمنی در روز ۲۰ اردیبهشت اعلان‌های مخصوصی از طریق کمپین‌های محلی در خیابان‌ها توزیع شود. به‌علاوه روز شنبه  ۲۳ اردیبهشت‌ماه سمیناری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود و دفاتر جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در استان‌ها نیز با همکاری دستگاه‌های استانی نسبت به مسئله ایمنی حساسیت ایجاد کنند.

 

رئیس هیئت‌مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با اشاره به شعار امسال «دهه ایمنی مبنی بر کاهش سرعت، حفظ جان انسان‌ها» گفت: تدبیر رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای کاهش سرعت در این هفته از علت اصلی بروز حوادث رانندگی جلوگیری می‌کند.

 

بخارایی بیان داشت: در خصوص کاهش سرعت می‌توان از دستگاه‌های اجرایی و مدیران شروع کرد، زیرا برخی مدیران بر مبنای این باور غلط که صاحب‌اختیار جاده‌ها و راه‌های کشور‌ هستند با سرعت غیرمجاز در خیابان‌ها و جاده‌ها تردد می‌کنند و دست‌آخر وقتی با فرمان پلیس روبه‌رو می‌شوند ادعای همکار بودن می‌کنند. ازاین‌رو تمرکز بر این بخش می‌تواند شروع خوبی باشد تا در بین مردم نیز تسری یابد.  

 

پوریا محمدیان یزدی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل و ترافیک و دبیرشورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در ادامه این جلسه به اقدامات وزارت کشور اشاره کرد و گفت: در مذاکره با معاونان عمرانی ۳۱ استان کشور مطرح شد که جلسه شورای هماهنگی ترابری استان‌ها در اردیبهشت ماه با محوریت این موضوع برگزار شود. اما در خواست استان‌ها این بودکه درصورت امکان برنامه پیوسته برای طول سال  طراحی شود تا در دستور کار قرار گیرد و خروجی آن اقدامات در روز ۷ اردیبهشت ما‌ه نمود پیدا کند.

 

وی بیان داشت: در ایام منتهی به روز ایمنی حمل‌ونقل، همکاری خوبی با پلیس راهوار ناجا شکل گرفت و بازخورد آن در برنامه‌های ناجا مشخص و نمایان شد که می‌توان از ظرفیت رسانه‌ای پلیس استفاده کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.