| کد خبر: 130155 |

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی؛

◄ کریدور زاگرس 200 میلیون نفر را پوشش می‌دهد

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: کریدور شماره 10 زاگرس 200 میلیون نفر از جمعیت کشورهای پیرامون و آسیا و اروپا را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، امیر امینی در حاشیه همایش بررسی مطلوبیت کریدور شماره 10؛ بندر امام خمینی(ره)- مرز بازرگان و راه‌های تجاری‌ سازی آن، کریدور زاگرس را حلقه پیوند مرزهای شمالی و غربی کشور  دانست و گفت: طول کریدور زاگرس 1410 کیلومتر است و ما برای فعال سازی آن طرح جامع حمل‌و‌نقلی را در دست بررسی و اقدام داریم.

 

او افزود: با فعال سازی کریدور زاگرس 26 کشور از چین و شرق آسیا تا شرق اروپا تحت پوشش قرار خواهند گرفت و از آن متنفع می‌شوند.

 

امینی با بیان اینکه بازیابی نقش ایران در مجامع تجاری و حمل‌ونقل بین‌المللی یکی از اهداف فعال‌سازی این کریدور است تصریح کرد: ما از طریق کریدور زاگرس تجارت از مسیر شمال- غرب و شمال- جنوب را در مسیر کشورهای هدف در دست خواهیم گرفت.

 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، کریدور زاگرس 20 درصد جمعیت داخل کشور را در بر گرفته و می‌تواند محور توسعه باشد در عین حال که 200 میلیون نفر از جمعیت کشورهای پیرامون و آسیا و اروپا را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

 

امینی با اشاره به گستره و اهمیت این کریدور گفت: با فعال سازی کریدور زاگرس 26 کشور از چین و شرق آسیا تا شرق اروپا تحت پوشش قرار خواهند گرفت و از آن منتفع شده و در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خدمات و گردشگری شاهد کمک به توسعه تجارت بین این کشورها و ایران خواهیم بود و تجارت بین‌المللی نیز رونق می‌یابد. 

 

او با بیان اینکه کریدور زاگرس در مجموعه کریدورهای تراسیکا پیشنهاد و تصویب شده است، اظهار داشت: طبیعتا ما باید بخش نرم افزاری این کریدور را که شامل مسائل گمرکی، تسهیل عبور و مرور و ترخیص و واردات کالاست، دنبال کنیم.

 

این مقام مسئول درباره بخش عملیاتی این پروژه نیز گفت: مذاکراتی با یک شرکت ایتالیایی برای سرمایه گذاری در این محور انجام شده است. 

 

او درباره نحوه سرمایه‌گذاری طرف خارجی در کریدور زاگرس نیز توضیح داد: بخشی از این محور به صورت BOT و بخشی دیگر به صورت BLT به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حال واگذاری و بخشی دیگر نیز از طریق منابع دولت در حال انجام است. 

 

امینی با بیان اینکه هر کیلومتر از 1410 کیلومتر کریدور زاگرس بین 10 تا 15 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت این پروژه را یک پروژه عظیم نیازمند سرمایه‌گذاری هنگفت دانست.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.