| کد خبر: 129958 |

با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی؛

◄ راه‌آهن تهران-همدان افتتاح شد

تین نیوز

با حضور رئیس جمهور و وزیر راه وشهرسازی عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن تهران- همدان به طول 267 کیلومتر به اتمام رسید و به این ترتیب راه‌آهن به شهر همدان متصل شد.

 

به گزارش تین‌نیوز،  امروز و هم‌زمان با سفر استانی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ریل‌گذاری راه‌آهن تهران- همدان به پایان رسید تا یکی از خواست‌های مهم مردم همدان محقق شود.

 

رئیس جمهور در آیین افتتاح این خط ریلی با اشاره به محقق شدن آرزوی چندساله مردم همدان درباره اتصال به راه‌اهن سراسری کشور گفت: : اجرایی شدن این طرح، کاری خوشحالکننده بود و مردم این استان سالها منتطر اتمام این طرح بودند. فعالیت این ایستگاه را امروز با نام و توکل به خداوند افتتاح میکنیم.

 

عملیات ریل‌گذاری راه‌اهن تهران-همدان در حالی امروز به پایان رسید که از سال 80 آغاز شد و 9700 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

 

با افتتاح این خط ریلی ظرفیت حمل مسافر در کشور تا دومیلیون نفر و ظرفیت حمل‌بار نیز تا چهارمیلیون تن افزایش می‌یابد.

علاوه بر این کوتاه شدن مسیر و تسهیل ترانزیت بار و تسهیل در انتقال زائران عتبات عالیات از مرز خسروی به تهران از دیگر مزایای این طرح است.

همچنین آغاز به کار راه‌آهن تهران-همدان کاهش 180 دقیقه‌ای زمان سفر و کاهش 125 میلیارد ریالی آلاینده‌های سوختی و کاهش 312 میلیارد ریالی خسارات ناشی از سوانح جاده‌ای را به دنبال خواهد داشت.

 

این مسیر ریلی 13 ایستگاه دارد و از رباط‌کریم، ساوه، نوبران و فامنین می‌گذرد. همچنین این مسیر 35 پل خاص دارد که در مجموع 1640 متر طول دارند.

 

اما همچنین قرار است امروز با حضور عباس آخوندی وزیر راه وشهسازی ایستگاه راه‌آهن داخل شهر همدان کلنگ‌زنی شود تا راه‌آهن تهران –همدان نیز به دیگر شبکه‌های حمل‌ونقلی متصل شده و از این طریق گام موثری در راستای تحقق حمل‌ونقل چندوجهی برداشته شود.

 

نقشه فعلی ایستگاه راه‌آهن در دولت قبل تهیه شده و چندکیلومتر تا شهر فاصله دارد با این حال وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که ایستگاه راه‌آهن باید به داخل شده منتقل شده و دیگر شبکه‌های حمل‌ونقلی متصل شود تا مردم از حمل‌ونقل چند وجهی بهره‌مند شوند.

 

اضافه بر این امروز با حضور وزیر راه و استاندارد کردستان عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن سنندج-همدان نیز آغاز می‌شود.

 

لازم به ذکر است که خط راه‌آهن تهران-همدان به صورت یک خطه وبا سرعت 160 کیلومتر برای مسافربری و 120 کیلومتر برای قطار باری طراحی شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.