| کد خبر: 129694 |

فاینانس تولید 2200 واگن با روسیه در مراحل نهایی عقد قرارداد است

تین نیوز

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: بحث فاینانس کشور روسیه و شرکت یونایتد واگن روسیه مطرح است که در حال انجام بوده و در این راستا تولید حدود دو هزار و 200 واگن باری لبه بلند مطرح شده است.

 

به گزارش تسنیم، محمدرضا حاجی‌پور  با اشاره به شرکت واگن‌پارس اراک اظهار داشت: در شرکت واگن‌پارس با توجه به تلاش‌هایی که در سال گذشته انجام شد نسبت به عقد قرارداد جدید اقدام می‌کنند و بحث فاینانس کشور روسیه و شرکت یونایتد واگن روسیه در حال انجام است و در این راستا هم حدود دو هزار و 200 دستگاه واگن باری لبه بلند را مطرح کردند که شرکت واگن‌پارس در حال جمع‌بندی نهایی عقد قرارداد است.

 

وی افزود: بحث تامین مالی تولید این تعداد دستگاه واگن مطرح است که محقق شود و در صحبتی که با مدیرعامل این مجموعه هم داشتیم اعلام کردند که در مرحله عقد قرارداد و توافقات نهایی هستند.

 

رئیس صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بحث‌هایی که در مورد ورود واگن از خارج مطرح شده است گفت: در این رابطه با مدیرعامل واگن‌پارس هم که صحبت کردیم گفتند چیزی به عینه مشخص نشده، حالا ما با توجه به شرایطی که در حال حاضر در کشور وجود دارد و مسائل مربوط به انتخابات و غیره بالاخره باید یک مقدار با طمانینه و با تحقیق و بررسی مسائل و موارد را بیان کنیم زیرا احتمال دارد که خدای ناکرده بحث مسائل انتخاباتی و غیره هم تاثیرگذار باشد.

 

حاجی‌پور تصریح کرد: به هر حال با توجه به رویکردی که وزارتخانه دارد و گفته خود وزیر صنعت، معدن و تجارت که اعلام کرد اجازه ورود هیچ‌گونه واگنی را به کشور نمی‌دهیم تلاشمان بر این است که از ورود واگن جلوگیری شود در حال حاضر هم هیچ ثبت سفارشی را در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ورود واگن‌های باری و حتی مسافری نداشتیم و به جد دنبال حمایت از تولیدات داخل و به‌ویژه تولیدات واگن‌پارس که در استان مرکزی بوده و جزو وظایف و مسئولیت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است که به این مجموعه توجه ویژه‌ داشته باشد.

 

وی بیان کرد: اگر ورود این واگن‌ها صحت داشته باشد و از طریق مجاری قانونی اتفاق افتاده باشد، باید دید مجوز آن را چه کسی صادر کرده و از چه طریقی وارد شده‌اند.

 

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: اما با توجه به شرایطی که درحال حاضر در وزارتخانه بوده، هیچ گونه مجوزی در رابطه با ورود واگن به کشور انجام نشده و با قاطعیت عرض می‌کنم که هیچ مجوزی صادر نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.