| کد خبر: 129587 |

انقلاب ریلی در دولت تدبیر و امید

◄ راه‌آهن ملایر- فیروزان آماده بهره‌برداری است

تین نیوز

عملیات اجرایی قسمتی از راه‌آهن ملایر-کرمانشاه حد فاصل ملایر-فیروزان آماده بهره‌برداری است. معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر افزود: این پروژه بخشی از راه‌آهن غرب کشور است که از سمنگان تا ملایر در گذشته به بهره‌برداری رسیده است و این قسمت نیز آماده بهره‌برداری است.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیرالله خادمی گفت: راه‌آهن ملایر-فیروزان بخشی از راه‌آهن ملایر-کرمانشاه به طول 67 کیلومتر است که آماده بهره‌برداری است.

 

وی در خصوص پل‌های خاص این طرح خاطرنشان کرد: در این بخش از پروژه 12 دستگاه پل خاص احداث شده است.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از اتمام عملیات اجرایی ایستگاه فیروزان خبر داد و گفت:‌ ایستگاه فیروزان از نوع مسافری درجه دو  است که در  36 کیلومتری شمال غربی شهرستان نهاوند و 26 کیلومتری جاده همدان–کرمانشاه در شهر فیروزان واقع شده است.

 

خادمی راه‌آهن ملایر-کرمانشاه را جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و بیان داشت:  این خط‌آهن بخشی از راه‌آهن غرب کشور است که ارتباط استان‌های غرب کشور را با تهران و شبکه سراسری راه‌آهن برقرار می‌کند و امکان ارتباط ریلی بین ایران و عراق از طریق مرز خسروی را فراهم می‌کند.

 

راه‌آهن غرب کشور در کریدور ریلی ترانزیتی بین کشورهای آسیای میانه و دریای مدیترانه واقع شده است و موجب ارتباط ریلی بین ایران و عراق می‌شود. این مسیر از تهران شروع می‌شود و بعد از گذشتن از قم، اراک، ملایر، نهاوند، صحنه به کرمانشاه می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.