| کد خبر: 129454 |

معاون وزیر راه و شهرسازی؛

بوشهر و اردبیل اولویت‌های بعدی ما برای اتصال به شبکه ریلی هستند

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کار در پروژه‌های اولویت‌دار ریلی به رو اتمام است گفت: با رسیدن خط آهن به همدان ریل‌گذاری پروژه همدان به سنندج را آغاز کرده‌ایم.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، خیرالله خادمی دیروز در حاشیه بازدید از راه‌آهن قزوین- رشت گفت: وزارت راه و شهرسازی رساندن ریل به ۵ استان باقیمانده کشور را در اولویت کاری خود قرار داده و بر همین اساس کار در این پروژه‌ها با قدرت زیادی ادامه داشته و به مراحل پایانی خود نزدیک شده است.

 

او درباره آخرین وضعیت راه‌آهن قزوین – رشت نیز اظهار داشت: این طرح در حوزه زیرسازی به مراحل پایانی خود رسیده است  و حدود ۱۰۰ کیلومتر از ریل‌گذاری آن نیز به پایان رسیده است.

 

خادمی با بیان اینکه تنها ۶۳ کیلومتر از ریل‌گذاری باقی مانده است افزود: ما در حال حاضر روزانه یک کیلومتر ریل‌گذاری انجام می‌دهیم و امیدواریم که در تابستان امسال این طرح بزرگ به بهره‌برداری برسد.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به رسیدن خط آهن به همدان تاکید کرد: همانطور که پیش‌تر اعلام شده بود، راه‌آهن همدان در هفته‌های آینده نهایی خواهد شد و نکته مهم این است که در کنار آن فرآیند ریل‌گذاری خط آهن همدان – سنندج نیز آغاز شده است. 

 

او ادامه داد: این پروژه که ۱۵۰ کیلومتر طول دارد، در حال حاضر آمادگی ریل‌گذاری در ۱۰۰ کیلومتر را پیدا کرده و امیدواریم در آینده نزدیک زیرسازی این پروژه نیز نهایی شود.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت تامین ریل مورد نیاز نیز گفت:خوشبختانه در حال حاضر مشکلی برای تامین ریل نداریم و با قراردادهایی که بسته شده، ریل مورد نیاز از خارج وارد می‌شود. 

 

او تاکید کرد: هنوز ریل ملی ساخته شده از سوی ذوب‌آهن به دست ما نرسیده اما همانطور که اعلام کرده‌ایم، آمادگی خرید تمامی ریل‌های تولید شده در داخل را خواهیم داشت.

 

خادمی درباره مذاکرات انجام شده برای تامین منابع مالی پروژه راه‌آهن رشت- آستارا نیز تصریح کرد: در چندماه گذشته مذاکراتی با سرمایه‌گذاران چینی داشته‌ایم که به امضای تفاهم‌نامه‌های ابتدایی نیز منجر شده است. در کنار آن نیز سرمایه‌گذاران آذربایجانی نیز در نظر گرفتن خط اعتباری ۵۰۰ میلیون دلاری برای این پروژه را اعلام کرده‌اند که امیدواریم در آینده نزدیک به قرارداد نهایی برسد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال تین‌نیوز مبنی بر اولویت‌های بعدی شرکت سخت و توسعه در اتصال شهرها به ریل گفت: بر اساس اولویت‌هایی که داشته‌ایم اردبیل و بوشهر دو شهر دیگر اولویت‌دار هستند که انشالله با نهایی شدن پروژه‌های اولویت‌داری ریلی، کار بر روی دیگر طرح‌ها با قدرت بیشتری دنبال می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    الویت بوشهر بالاتر است اتصال به بندر عسلویه قطب اقتصادی چند صد میلیارد دلار ایران و اتصال به خلیج فارس.
    راه اهن اردبیل بدون اتصال به مرز بیله سوار ارزشی ندارد.بیشتر کارکرد اجتماعی گردشگری برای اردبیل دارد نه باری