| کد خبر: 128719 |

همت ایرانیان بار دیگر به آسمان رسید

تین نیوز

سارا سرخان‌زاده*: در سال‌‌های اخیر توجه جهانیان برای سفر به ایران و گذر از فراز آسمان این سرزمین بیش از پیش نمایان شده است. ایران علاوه بر وسعتی که دارد، عبور از آن سفرهای هوایی ایمن را هم تضمین می‌کند.

 

امروز(11 اردیبهشت‌ماه 96) با حضور وزیر راه و شهرسازی راه‌های دیگری از آسمان ایران به روی خلبانان دنیا گشوده شد. آخوندی با افتتاح 5200 کیلومتر راه هوایی، برخی از پرترافیک‌ترین مسیرهای هوایی کشور را یک طرفه کرد تا ضمن مدیریت ترافیک پروازها، ظرفیت عبور از آسمان ایران را همزمان با افزایش ایمنی آن تضمین کند.

 

همچنین با افتتاح این پروژه زمان سفرهای هوایی، میزان مصرف سوخت و شکستگی راه‌ها کاهش یافته اما طول عمر قطعات مصرفی هواپیماها افزایش می‌یابد. با توجه به موهبت امنیت و ایمنی که در آسمان ایران فراهم است، همه این دلایل سبب خواهد شد تا بسیاری از خلبان‌های دنیا و ایرلاین‌ها عبور از ایران را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب کنند.

 

نباید به این ویژگی‌های راه‌های هوایی ایران نگاهی عوامانه داشت. اکنون ایران به شاهراه هوایی در منطقه تبدیل شده است و پروازهای شرق به غرب و بالعکس و شمال به جنوب و بالعکس را مدیریت می‌کند این در حالی است که صنعت هوانوردی در سراسر دنیا، صنعتی گرانبهاست و ایرلاین‌های دنیا بابت کاهش هر سنت از مصرف سوخت و افزایش طول عمر قطعات مصرفی هواپیماهای خود، به این راه‌ها توجه ویژه‌ای دارند.

 

بنابراین، می‌توان گفت امروز، برگی دیگر از افتخارات ایران در مرکز توجه جهانیان ورق خورد تا مهر تاییدی بر تلاش و همت ایران و ایرانی و تضمینی بر ایمنی ترافیک پروازهای عبوری باشد.

 

به خاطر داریم در واپسین روزهای سال 94 حدود 7100 کیلومتر راه هوایی در فاز نخست پروژه مدیریت ایرانشهر افتتاح شد تا ایران خیل پروازهای عبوری در آسمان خود را با آغوش باز مدیریت کند و اینک پروژه‌ای که امروز افتتاح شد، بخش دوم این فاز است تا مکمل بخش نخست خود باشد و بر جذابیت‌های سفر بر فراز آسمان ایران بی‌افزاید.

*خبرنگار

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.