| کد خبر: 128598 |

◄ صدای سوت قطار به زودی در همدان طنین انداز می‌شود

تین نیوز

ریل‌گذاری راهآهن تهران-همدان امروز به همدان رسید. معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: به زودی این مسیر ریلی توسط رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیرالله خادمی در خصوص اتمام عملیات ریل‌گذاری این خط‌آهن گفت:‌ صبح امروز و با اتمام عملیات ریل‌گذاری این خط‌آهن، همدان به عنوان اولین استان وعده داده شده برای اتصال به شبکه ریلی کشور در سال 1396 به خط‌آهن سراسری متصل شد و چهار استان دیگر نیز به ترتیب اولویت به شبکه وصل می‌شود.

 

در راستای اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور صبح امروز عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن تهران- همدان به شهر همدان رسید.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از این خط‌آهن را موجب کوتاه شدن مسیر سفر بین همدان و پایتخت دانست و خاطرنشان کرد: با کاهش 30 کیلومتری مسیر، زمان سفر از تهران به شهر همدان به کمتر از دو ساعت کاهش می‌یابد که موجب رونق گردشگری منطقه، اشتغال‌زایی و... می‌شود.

 

خادمی در خصوص ساختما‌ن‌ ایستگاه این شهر یادآور شد: در راستای درتادر بودن شبکه ریلی، ساختمان مسافری همدان به داخل شهر منتقل خواهد شد و تا اتمام عملیات اجرایی آن ایستگاه موقت مسافری در مجاورت ایستگاه موجود در نظر گرفته شده است.

 

مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور طول کل مسیر را 264 کیلومتر دانست و گفت: راه‌آهن تهران-همدان  به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر برای مسافری و 120 کیلومتر برای باری طراحی شده است که پیش‌بینی می‌شود افزایش ظرفیت حملونقل مسافر تا 2 میلیون نفر و کالا 4 میلیون تن در سال اول افزایش یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.