| کد خبر: 128596 |

برنامه افتتاح مسکن مهر ربطی به انتخابات ندارد

تین نیوز

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: هفته آینده تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر در شهرهای مختلف افتتاح می‌شود و افتتاح این واحدها ربطی به انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

 

به گزارش فارس، احمد اصغری مهرآبادی از پیشرفت 96.3 درصدی پروژه مسکن مهر در کل کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر 110 هزار واحد آماده افتتاح است که با انجام آن افتتاح بیش از 850 هزار واحد واحدها به دولت یازدهم اختصاص پیدا می‌کند.

 

وی با تأکید براین نکته که جمع واحدهای تحویلی به متقاضیان مسکن مهر در دولت قبل به 690 هزار واحد می‌رسد،گفت: در حال حاضر 2 میلیون و 62 هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی است که اکنون 111 هزار واحد آن فاقد متقاضی و 126 هزار واحد در مرحله نیمه تمام قرار گرفته است.

 

به گفته مهرآبادی درحال حاضر کمتر از 100 هزار واحد در مرحله سفت و نازک‌کاری بوده که تلاش داریم تا پایان امسال تمام پروژه‌ها از جمله واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس به پایان برسد.

 

مهرآبادی افزود: خوشبختانه دولت در اواخر سال گذشته موفق شد 8 هزار میلیارد ریال(800 میلیارد تومان) اسناد خزانه برای تکمیل آب و برق واحدهای مسکن مهر در اختیار وزارت نیرو قرار دهد و 2هزار میلیارد ریال( 200 میلیارد تومان) نیز نقدی برای آماده سازی این واحدها به وزارت راه و شهرسازی پرداخت کند که از آن یک هزار 300 میلیارد ریال(130 میلیارد تومان) برای اتمام واحدهای مسکن مهر به شهر جدید پردیس اختصاص یافت.

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر یادآور شد: پروژه مسکن مهر ابتدا برای ساخت یک میلیون و 500 هزار واحد آغاز شد، اما در اجرا به 2 میلیون و 300 هزار واحد در دولت دهم افزایش یافت که هم اکنون 2 میلیون و 62 هزار واحد آن دارای متقاضی و 111 هزار واحد بدون متقاضی است.

 

وی با بیان اینکه از 82 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس حدود 50 هزار واحد آن به اتمام رسیده است، گفت: هفته آینده تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر در شهرهای مختلف از جمله زنجان افتتاح می شود و افتتاح این واحدها ربطی به انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: در دولت تدبیر و امید به طور میانگین سالیانه 212 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده و 110 هزار واحد نیز آماده افتتاح است، اما به علت مشکلات آب و برق تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

 

مهرآبادی با بیان این که در دولت یازدهم برای بیش از 617 هزار واحد مسکن مهر سند صادر شده است، تصریح کرد: به طور میانگین سالیانه برای 154 هزار واحد مسکن مهر سند صادر شده و تعداد 835 هزار واحد به مرحله فروش اقساطی رسیده است که به طور میانگین سالیانه 209 هزار واحد بوده است و این نشان می دهد 87 درصد واحدهای مسکن مهر که فروش اقساطی شده در زمان دولت یازدهم بوده است.

 

وی همچنین با اشاره به پیشرفت 96.3 درصدی پروژه مسکن مهر در کشور، گفت: با تحویل بیش از 850 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان، بیشترین تحویل واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم بوده است که این رقم 55 درصد از کل واحدهای تحویلی از ابتدای طرح مسکن مهر تا کنون را به خود اختصاص می دهد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.