| کد خبر: 128525 |

قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر

◄ مسکن مهر از سال 92 افزایش قیمت نداشته است / اتمام پروژه مسکن مهر پرددیس تا پایان سال

تین نیوز

قائم‌مقام وزیرراه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در نشست خبری امروز خود که با حضور تعداد زیادی از خبرنگاران برگزار شد از جلوگیری وزیر به منظور افزایش قیمت مسکن مهر خبر داد.

 

احمد اصغری‌مهرآبادی با اشاره به این مطلب که ما به هیچ وجه اجازه افزایش قیمت به واحدهای مسکن مهر را نداده و نخواهیم داد، اظهار داشت: بنابر تصمیم وزیر راه و شهرسازی و براساس سیاست‌های کلان دولت، افزایش قیمت نیز در واحدهای مسکن مهر وجود ندارد.

 

وی در ادامه سخنان خود در این نشست خبری، تصریح کرد: دولت یازدهم زیربار افزایش قیمت مسکن مهر نمی‌رود و آخرین افزایش قیمت مربوط به دستورالعمل شماره 3 (در اوایل سال 92 )بوده است که به ناگزیر این افزایش اتفاق افتاد.

 

مهرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهارداشت: میانگین هر متر مربع واحد مسکن مهر 420 تا 450 هزار تومان است و این قیمت در برخی از پروژه ها به 700هزار تومان در هر متر مربع می‌رسد و در برخی از پروژه‌ها تا 200هزار تومان نیز می‌رسد.

 

قائم مقام وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر این مطلب که افزایش یا کاهش قیمت‌ها تاثیری بر کیفیت مسکن مهر نخواهد داشت، افزود: کیفیت مسکن مهر در پروژه ها متفاوت است و ما از کیفیت برخی از پروژه‌ها نارضایتی بسیار است و برخلاف آن کیفیت برخی از پروژه ها نیز از مطلوبیت خوبی برخوردار است.

 

مهرآبادیبا اشاره به این نکته که متقاضیان بر اساس هر مبلغ پولی که پرداخت کرده‌اند واحد مسکن مهر خود راتحویل خواهند گرفت و اگر متقاضی در منطقه خوب ثبت نام کرده کیفیت آن واحدها نیز افزایش پیدا می‌کند، افزود: شهرهایی مانند مراغه و کلاله دارای واحدهای مسکن مهر بسیار بی کیفیتی هستند و گزارش‌هایی در این خصوص نیز به وزارت راه و شهرسازی در این زمینه ارائه شده است.

 

در ادامه این نشست مهرآبادی با تاکید بر این‌که تا به امروز 93.6 درصد از واحدهای مسکن مهر پیشرفت کاری داشته‌اند، گفت: 850 هزار واحد در دولت یازدهم و 693 هزار و احد نیز در دولت قبل به متقاضیان تحویل داده شده است و 39 هزار و 659 میلیارد تومان تا به امروز تسهیلات پرداخت شده است.

 

قائم مقام وزیرراه وشهرسازی در طرح مسکن مهر در  ادامه سخنان خود با یادآوری این موضوع که، 110هزار واحد مسکن مهر آماده افتتاح است که به دلیل عدم تامین خدمات زیربنایی و روبنایی امکان واگذاری وجود ندارد، ابراز داشت: تنها زیر 100هزار واحد مسکن مهر باقی مانده و حدود 70درصد در مرحله نازک کاری قرار دارند و واحدهای مسکن مهر نیز امسال به اتمام می رسد.

 

مهرآبادی با اشاره به این‌ نکته‌ که در آخرین جلسه شورای مسکن تصمیم گرفته شد واحدهای باقی مانده مسکن مهر در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید قرار بگیرد، افزود: واحدهای باقی‌مانده  توسط این شرکت ها تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شود،  در حال حاضر 2میلیون 62 هزار واحد مسکن مهر در کل کشور دارای متقاضی است که از این تعداد 126هزار و 36 واحد پرونده هایشان در دادگاه‌ها معطل باقی مانده است، زیر 100هزار واحد مسکن مهر نیز در مرحله نازک کاری و سفت کاری قرار دارد.

 

وی با بیان این‌که «800 میلیارد تومان از اسناد خزانه در اختیار وزارت نیرو برای تامین آب و برق قرار بگیرد»، افزود: 200 میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‌ها و آماده‌سازی واحدها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است، تسهیلات مسکن مهر نیز با پیگیری های وزیر راه و شهرسازی و مسئولان از 10 میلیون تومان به 40 میلیون تومان افزایش پیدا کرد که این خود گام بلند جهت تکمیل به شمار می‌رود.

 

قائم‌مقام وزیرراه در مسکن مهر در ادامه با اشاره به این مطلب که کار مسکن مهر رو به پایان است، تصریح کرد: با پافشاری‌ها و پیگیری‌هایی که انجام شد، تصمیم گرفته شده که واحدهای مسکن مهر در پردیس برای تکمیل به صورت سه شیفت و حتی شبانه کار کنند و ما نیز به صورت سر زده برای بازدید به آنها مراجعه خواهیم داشت.

 

به گفته وی، مسکن مهر پردیس دارای 82 هزار واحد است که تا به امروز ساخت 50 هزار واحد از آنها به اتمام رسیده و با تزریق تسهیلات از سوی بانک‌ها سرعت کار نیز چند برابر افزایش پیدا می‌کند، هفته آینده در پردیس و پرند واحدهای مسکن مهر افتتاح می شود، جشن اختتامیه مسکن مهر نیز از شهر زنجان آغاز می‌شود.

 

مهرآبادی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در دولت یازدهم 850هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده که به‌طور متوسط سالانه 212 هزار واحد در شهرهای مختلف به متقاضیان مسکن مهر تحویل داده شده است: 835 هزار واحد در شهرهای مختلف فروش اقساطی شده که به‌طور متوسط سالانه 209 هزار واحد فروش اقساطی شده است در این دولت 11هزار و 282 میلیارد تومان از محل وصول اقساط تسهیلات مسکن مهر افزایش یافته است و 2میلیون و 830 هزار واحد از ابتدای شروع مسکن مهر افتتاح شده و 1 میلیون و 538 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که تا پایان سال ساخت واحدهای مسکن مهر به اتمام می‌رسد و سایر امکانات شهرهایی که مسکن مهر در آنها ساخته شده ازجمله مسجد کلانتری، مدرسه، بیمارستان و خدمات تجاری چندین دولت را درگیر خود خواهد کرد، افزود: طبق برنامه ششم طرح مسکن مهر نباید ادامه پیدا کند، البته با اصلاحاتی که انجام شده سعی خواهیم کرد نقاط ضعف و قوت برطرف شود اما ادامه این طرح دیگر امکان پذیر نیست.

 

مهرآبادی در پایان از افزایش نیافتن قیمت واحدهای مسکن مهر خبرداد و گفت: کیفیت مسکن مهر براساس آورده متقاضیان کاهش یا افزایش پیدا می کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خانواده شهدا و ایثارگران ونخبگان یزد 0 0

    با سلام و درخواست دیدار با روسای محترم قوا در جهت بازگشت سریع حق الناس و صدور سند مختص خانواده شهدا وایثارگران ونخبگان...دوبرابر پول دادن بااجبار گفتن وامی را تقسیط کنند که دیگران دوجانبه و بدون قرارداد و اطلاع مردم گرفتند ... با توجه خاص و عاجل از تهران : از سال ۹۱ تا ۹۶ در شهرک شهید احمدی روشن یزد که در انتظار عدالت هستند،با وجودکارشناسی های انجام شده نزدیک به دوبرابر پول گرفتند و نیاز به وام نبوده است ... سرمایه و اموال به تاراج رفته اکنون چند ارزش مالی دارد ... در جریمه تاخیر تادیه محاسبه حقوقی براساس نرخ تورم بانک مرکزی حساب می شود !!!!؟؟؟ ..... کاسبی خوبی است .... قانون به نفع کیست ؟! ....حتی این را هم برنمی تابند .... ادای حق الناس و جبران بیت المال ؛ تعمیم رای و برخورد با متخلفان محقق نشده است و مصوبه و اقدام فراقانونی اخیر شورا در انحلال مجدد غیرقانونی شرکت و معرفی هئیت تصفیه انتصابی پیوست عدالت نداشته است ...آیا تورم کثیف بهانه و باعث وارونه جلوه دادن واقعیت و کتمان تخلفات می شود؟!
    متاسفانه طولانی شدن رسیدگی و اقدامات و ترک فعل ها به نفع متخلفین بوده است.
    با این سرمایه میشد دوبرابر ۹۸۴ واحد درجه یک و عالی با سند عرصه و اعیان تحویل دهند چون هم پول بود هم زمین ...
    همت قاضی ویژه و گزارش ایشان و زحمات بازپرس قبلی چه شد؟!!!