| کد خبر: 128480 |

◄ هفت روز با جاده

تین نیوز

هفته اول اردیبهشت ماه، برای حمل‌ونقل جاده‌ای هفته پرباری بود و خبرهای زیادی از این حوزه به گوش می‌رسید، در این نوشتار اشاره‌ای خواهیم داشت به بخشی از مهم‌ترین این رخدادها اشاره خواهیم کرد تا نمایی کلی از وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به دست آید.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ اوایل هفته بود که محمدجواد عطرچیان مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اعلام کرد: بیست‌وسومین آزمون تأسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور برگزار خواهد شد.

 

این خبر در حالی اعلام می‌شد که پیش‌تر، داود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری، بارها و بارها بر لزوم تسهیل این فرآیند تاکید کرده بود و با اشاره بر اهمیت برندسازی در بخش شرکت‌های حمل‌ونقل اهمیت این آزمون را دوچندان کرده بود، با اعلام نتایج در همان هفته و گفتگو با شرکت کنندگان در این آزمون، به نظر می‌رسد، عزم سازمان راهداری برای سامان دادن به وضعیت شرکت‌های حمل‌ونقل جزم است و اقدامات جدی دیگری نیز در راه است.

 

امضا تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان راهداری و سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور

خبر مهم دیگری که حمل‌‌ونقل جاده‌ای در این هفته به خود دید، امضا تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور بود که در نوع خود اتفاق مهمی به شمار می‌رفت.

 

این تفاهم‌نامه که برای تامین نیازهای آموزشی سازمان راهداری منعقد شد، شرایطی را مهیا خواهد کرد که کارکنان سازمان راهداری بتوانند تمامی معارت‌های مورد نیاز را در سازمان فنی و حرفه‌ای بیاموزند، همچنین تاثیر این تفاهم‌نامه در تخصصی شدن امور و افزایش بهره‌وری غیرقابل انکار است.

 

از حاشیه‌های جالب این مراسم یکی این بود که داود کشاورزیان، ریاست سازمان راهداری به اهمیت تخصص اشاره کرد و مدرک‌های علمی بدون تخصص را یکی از ریشه‌های بی‌کاری در کشور دانست، سپس با بیانی صمیمی گفت: معمولا افرادی برای پیدا کردن یک شغل خوب به سراغ من می‌آیند و درخواست کار می‌کنم، من هم به این افراد می‌گویم که بروید و فلان حرفه را یاد بگیرید، آنوقت کار مناسبی برایتان در نظر می‌گیرم، در اکثر مواقع این افراد دیگر بر نمی‌گردند و بعد از یاد گرفتن آن حرفه، کار خوبی برای خودشان پیدا می‌کنند.

 

احداث بندرخشک در اردبیل

بندرخشک یک پدیده تقریبا نوظهور در کشور است که مزایای بسیار زیادی برای بخش حمل‌ونقل به همراه دارد، هرچند بندرخشک آپرین سال‌های زیادی است که در کشور وجود دارد و بندرخشک پیشگامان یزد هم اخیرا بسیار فعال شده، اما با توجه به تعداد کم این مجموعه‌ها و نیاز زیاد کشور، می‌توان گفت پدیده نوظهور بنادرخشک.

 

خوشبختانه در هفته گذشته اخبار بسیار مسرت بخشی از در این مورد به گوش رسید، به طوری که معاون برنامه و اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل پایه‌ریزی شده است، گفت: ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی عریض در این زمینه برنامه‌ریزی شده که امیدواریم جز هدف‌گذاری‌های اصلی و اساسی باشد.

 

تعیین نقش حمل‌ونقل عمومی در تلفات جاده‌ای

از دیگر خبرهای مهم حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته، اظهارات رئیس سازمان راهداری در مورد نقش عوامل مختلف در تلفات جاده‌ای بود.

 

به گفته داود کشاورزیان: سهم ناوگان عمومی در حمل‌ونقل جاده‌ای بیش از ۲۴ درصد است؛ حدود ۷ درصد از تلفات رانندگی توسط ناوگان عمومی رخ می‌دهد که به دلیل میزان بالای پیمایش و تردد آن است.

 

کشاورزیان همچنین اعتقاد دارد: بخش اعظم تلفات رانندگی مربوط به خودروهای شخصی است که تحت کنترل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیستند که می‌تواند مورد توجه سازمان فنی و حرفه‌ای و پلیس راهنمایی و رانندگی برای تعریف دوره‌های آموزشی جهت ارتقای مهارت رانندگان قرار گیرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.