| کد خبر: 128121 |

◄ توجه فنی‌وحرفه‌ای به سوانح جاده‌ای

تین نیوز

تین‌نیوز؛ رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور صبح امروز در محل سازمان راهداری تفاهم‌نامه‌ای را با این سازمان منعقد کرد که بر اساس آن همکاری‌های بیشتری در حوزه امور آموزشی بین دو سازمان صورت می‌گیرد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ محمدامین سازگار نژاد، رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با اشاره به اشتغال‌زا بودن آموزش‌های این سازمان، به امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان راهداری در خصوص آموزش مهارت به رانندگان خودروهای حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای اعم از بار و مسافر، گفت: آنچه سبب شد تا سازمان فنی‌وحرفه‌ای به این تفاهم‌نامه سوق پیدا کند، اهمیت ارزش جان انسان‌ها در چرخه حمل‌ونقل جاده‌هاست که متأسفانه نادیده گرفته‌شده و سالانه بیش از 16 هزار نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه بخش مهمی از تلفات جاده‌ای به نداشتن مهارت رانندگان برمی‌گردد، افزود: سازمان فنی‌وحرفه‌ای قصد دارد با ارائه آموزش‌های مدرن به رانندگان، مهارت فعالیت حمل‌ونقل بار و مسافر در جاده‌ها را ارتقا دهد.

 

وی حوزه حمل‌ونقل و جاده‌ای را ازجمله حوزه‌هایی دانست که اشتغال‌زایی در آن بالاتر از سایر صنایع است و ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از فعالان حمل‌ونقل جاده‌ای، کمبود مهارت دارند اما ازآنجایی‌که مشاغل حوزه حمل‌ونقل، پایدار است؛ می‌توان با آموزش مهارت بیشتر، میزان اشتغال‌زایی در صنعت حمل‌ونقل را افزایش داد.

 

سازگار نژاد در پایان تأکید کرد: تکنولوژی فناوری اطلاعات در حال حاضر در صنعت حمل‌ونقل در بسیاری از کشورها استفاده می‌شود. این در حالی است که این فناوری مؤثر در کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای در حمل‌ونقل جاده‌ای ایران بهره‌وری پایین دارد. ما در سازمان فنی‌وحرفه‌ای تلاش خواهیم کرد تا در آموزش مهارت‌های فوق به رانندگان، استفاده از تکنولوژی آی‌تی را به رانندگان شاغل از قبل و همچنین متقاضیان جدید برای ورود به حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای آموزش دهیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.