| کد خبر: 127857 |

احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو و برکات آن برای مردم

تین‌نیوز| قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: احداث فرودگاه از برکات سازمان منطقه آزاد ماکو برای مردم این دیار است.

به گزارش فرینا، حسین اسفندیاری، در بازدید از فرودگاه ماکو با اشاره به احداث فرودگاه ماکو گفت: این فرودگاه توسط سازمان منطقه آزاد ماکو احداث شده است که می توان گفت جزء اقدامات بی نظیر در منطقه بوده که باید همزمان با توسعه فرودگاه سایر بخش ها از جمله گردشگری، تجاری و سایر زیرساخت ها نیز باید به تحرک در آیند.

وی با تأکید بر نقش فرودگاه‌ها در پیشرفت و رونق یک منطقه، افزود: فرودگاه ماکو به عنوان یک فرودگاه استاندارد کشور به‌ کلید توسعه این شهرستان تبدیل ‌شده است.

اسفندیاری تصریح کرد: کلیه تجهیزات ، عوامل و سیستم های فرودگاه ماکو برای پرواز آماده است و فعلا از ترمینال موقت استفاده می شود و بعد از اتمام ترمینال اصلی و بعضی نواقصات جزئی انشاله از صددرصد ظرفیت این فرودگاه استفاده می شود.

وی گفت: در سال جاری طرح های بزرگ و اساسی در بسیاری از فرودگاههای کشور در دست اقدام است که از جمله ساخت باند ، عوامل پروازی ، خرید دستگاه های ناوبری و کمک ناوبری ، دستگاه های رادار و خرید ماشین های آتش نشانی ، ایمنی و نجات ، موتورهای اضطراری برق بدون وقفه؛ باند و مجموعه نرم افزاری و... می توان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه رادارهای مورد نیاز کشور به تدریج در حال خریداری است، افزود: در شرایط فعلی حرکت جهادی در شرکت های فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ایجاد شده است.

اسفندیاری در خصوص سرمایه گذاری بخش غیردولتی در فرودگاههای کشور نیز گفت: بستر لازم برای حضور بخش خصوصی آماده شده است.

وی افزود: هشت هزار میلیارد ریال پروژه فرودگاهی در سال جاری آماده افتتاح و بهره برداری است.

علیرضا جمشیدی، مدیر فرودگاه سازمان منطقه آزاد ماکو نیز هدف از سفر قائم مقام مدیر عامل شرکت فرودگاهی کشور را بررسی روند اتمام مراحل تکمیلی فرودگاه و برقراری منظم پرواز های روزانه این فرودگاه عنوان کرد.     

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.