| کد خبر: 127616 |

همکاری خوب راهداری و پلیس با سایر اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها در نوروز امسال

تین‌نیوز| برگزاری اولین جلسه کمیسیون ایمنی راه ها در سال جدید با حضور وزیر راه و شهرسازی رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی دو اقدام برگزاری دوره‌های استاندارد تروما و افزایش سطح دسترسی به محل تصادفات را عامل مهمی برای افزایش سطح خدمات عنوان کرد و گفت: در نوروز ۹۶ ازنظر حوادث پرتلفات ۹.۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته‌ایم.
 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسن نوری رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی در هشتاد و چهارمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها ضمن ابراز خرسندی از همکاری فوق‌العاده میان تمام دستگاه‌های ذی‌ربط در طرح نوروزی ۹۶ ازجمله همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس با سایر دستگاه‌ها اظهار داشت: دو کار برجسته از سوی سازمان امداد و نجات و فوریت‌های پزشکی برای ارائه خدمات بهتر به مردم صورت گرفت که یکی از آنها بحث مدیریت تروما بود که با برگزاری دوره‌های استاندارد تروما را در اورژانس پیش‌بیمارستانی بر اساس استانداردهای بین‌المللی به‌منظور افزایش کیفیت خدمات ارایه کردیم و دومی افزایش دسترسی به محل تصادفات بود. در این زمینه مشکلات دسترسی به محل حادثه در عمده راه‌های روستایی و فرعی با افزایش بالگردها به ۳۱ فروند بهبود یافت و بازرسی‌های گسترده‌ای صورت گرفت که نتیجه آن باعث شد به مصدومان بیشتری رسیدگی شود.
 
وی افزود: حدود ۲ درصد پایگاه‌ها و ۵۸ درصد پایگاه‌های هوایی در طرح نوروزی ۹۶ افزایش یافت و برای اولین بار پایگاه‌های روستایی راه‌اندازی شد که نقش بسزایی در افزایش کمیت خدمات داشته است.
 
 نوری با اشاره به تفاوت خدمات ارائه‌شده در نوروز ۹۶ نسبت به ایام مشابه در سال ۹۵ گفت: ۱۵۴ هزار فوریت پزشکی انجام‌شده است که از این تعداد ۳۳ هزار فوریت مربوط به تصادفات بود و ۳۵ هزار مصدوم از سوی نیروهای اورژانس مورد معاینه قرار گرفتند که بالغ‌بر ۳۰ هزار نفر به بیمارستان اعزام شدند؛ اما در صورت محاسبه اختلاف یک‌روزه میان طرح نوروزی ۹۵ و ۹۶، کل مأموریت ترافیکی این سازمان حدود ۰.۵ درصد افزایش داشت که از لحاظ آماری تغییر قابل‌ملاحظه‌ای نیست. همچنین از لحاظ تعداد بیماران منتقل‌شده به بیمارستان نیز ۳درصد افزایش داشته‌ایم که به غیر از یک روز تغییر عمده‌ای مشاهده نشده است.
 
رئیس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی با توجه به افزایش دسترسی‌های اورژانسی بیان داشت: لازم است در پایان سال تمام مجروحینی که در بیمارستان‌ها معاینه و درمان شده‌اند مقایسه شود.
 
وی با اشاره به راه‌اندازی ۵ پایگاه هوایی پیش از طرح نوروزی ۹۶ گفت: درمجموع ۲۴۸ بیمار از طریق اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند.
 
نوری در ادامه تصریح کرد: به دلیل اینکه تعاریف ما طبق انجمن جراحان امریکا شکل‌گرفته ازاین‌رو با تعاریف سایر سازمان‌‌ها کمی متفاوت است. به‌طور مثال اگر کسی در خودرو سواری دچار حادثه واژگونی شود و شخص دیگری در آن خودرو تلف شده باشد، تمام سرنشینان خودرو ازنظر تعاریف پزشکی مصدوم هستند و احتمال دارد مرگ برخی از سرنشینان در زمان انتقال به بیمارستان نیز رقم بخورد. لذا این تعاریف باید تعاریف با در نظر گرفتن تعاریف بین‌المللی نهایی و یکپارچه شوند.
 
رئیس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی با بیان اینکه کاهش حوادث ترافیکی تا مقطعی با توسعه خدمات تغییرات چشمگیری پیدا می‌کند یادآور شد: اما بعد از آن باید خدمات گسترده‌ای شکل گیرد تا کاهش اندکی در حوادث رخ دهد. یکی از علل ثبت حوادث ترافیکی و عدم گزارش برخی مسائل از جانب مردم در مورد »دیات» است.
 
وی افزود: به‌طور مثال خودرویی در محور کاشان-قم در تماس با سامانه ۱۹۰ دلیل وقوع حادثه را بروز مشکل در چرخ و پلوس اعلام کرده بود اما برای دریافت دیه علت وقوع حادثه را خواب‌آلودگی عنوان کرده بود. از این رو به نظر می‌رسد باید نقش خودرو مورد مطالعه قرار بگیرد تا به‌دقت سهم همه عناصر محاسبه شود. 
 
نوری بیان داشت: در نوروز ۹۶ ازنظر حوادث پرتلفات ۹.۷ درصد کاهش داشته‌ایم اگرچه تعداد این نوع حوادث بالا بود اما به نسبت سال قبل ما کاهش داشته‌ایم که دستاورد بسیار خوبی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.