| کد خبر: 127281 |

خیراله خادمی مطرح کرد

سرمایه‌گذاری خصوصی لازمه تحقق چشم‌انداز افق ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: دستیابی به افق چشم انداز ۱۴۰۴ نیازمند سالانه چهل هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های آزادراهی، بزرگراهی و راه آهن است.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، صبح امروز جلسه هم اندیشی مدیران شرکت با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاونان، مدیران کل و روسای حوزه های نظارت و کنترل پروژه های سراسر کشور برگزار شد.

خیرالله خادمی با تأکید بر اهمیت وظایف شرکت به عنوان بزرگ ترین شرکت متولی احداث زیرساخت های حمل ونقل اظهار داشت: درحال حاضر ۷۰ درصد  توسعه زیرساخت های حمل ونقل کشور و حدود ۶۰ درصد اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در اختیار این شرکت است و این موضوع نشان دهنده وظیفه خطیر ما در این راه است.
 
وی افزود: توسعه شبکه حمل ونقل یکی از شاخص های اساسی توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود  و سرمایه گذاری امروز در راه ها تولید ثروت ملی در آینده است و کشور را در حوزه توسعه ترانزیت، گردشگری، تولید ناخالص ملی، ایجاد اشتغال زودبازده  و کاهش آلاینده های زیست محیطی پیشرو خواهد کرد.

  خادمی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به برنامه های افق چشم انداز ۱۴۰۴ کشور در توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور بایستی سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شود و آزادراه ها به ۶ هزار کیلومتر، راه آهن به ۲۵ هزار کیلومتر و بزرگراه ها به ۲۵ هزار کیلومتر برسد که با منابع دولتی امکان پذیر نیست.
 
 وی با تأکید بر اهمیت توسعه شبکه حمل ونقل عنوان کرد: ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در سالجاری ابلاغ شده است که ۳۰۰ میلیارد تومان نقدی، یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و ۲ هزار و ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت است و با استفاده از ظرفیت های ایجاد شده و اولویت بندی، پروژه های نیمه تمام را تکمیل و به بهره برداری می رسانیم.
 
 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش حیاتی حوزه های نظارت و کنترل پروژهای استان ها گفت: با توجه به اینکه حوزه ها درخط مقدم جبهه های راه سازی قرار دارند بایست در تمامی مراحل اجرای پروژه ها از مطالعات تا اجرا حضوری فعال داشته باشند و همه امور از کانال آنها عبور کند و به این منظور شرح وظایف روسای حوزه ها تدوین شده و به آنان ابلاغ می شود که مسئولیت آنان را در سه حوزه راه، راه آهن و آزادراه به ویژه در استان هایی که پروژه های بیشتری در آنها فعال است سنگین تر می شود.

در این جلسه معاون ساخت وتوسعه آزادراه ها ضمن درخواست همکاری مسنجم تر حوزه ها و مجریان عنوان کرد: حدود ۸۰ آزادراه جدید به طول ۵ هزار کیلومتر در برنامه ی پنج سال آینده در دستور اجرا قرار دارد و  این معاونت با استفاده از ظرفیت ها و مطالعات صورت گرفته در بزرگراه و راه هایی که قابلیت تبدیل شدن به آزادراه را دارد با حوزه ها همکاری بیشتری خواهد کرد.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها نیز در این جلسه تفویض اختیار به حوزه ها را از اقدامات مهم در راستای توانمندسازی آنان دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم بازتعریف جدید از وظایف حوزه ها ما را در مسئولیت سنگین پروژه های اقتصاد مقاومتی و اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی و ۸۰۰ کیلومتر شبکه ریلی تا پایان بهار ۹۶ یاری کند.
 
ذاکری استفاده از توان مدیران برای حل مشکلات جاری، بهره مندی از مشاورین در نظارت و اجرا و سیستمی کردن فعالیت ها را در حل مشکلات مهم ارزیابی کرد. معاون ساخت وتوسعه راه ها و بزرگراه ها نیز ضمن حیاتی دانستن نقش حوزه های نظارت و کنترل پروژه های استان ها بر پررنگتر شدن فعالیت آنها در اجرای پروژه ها تأکید کرد و ادامه داد: حوزه ها بایست در اجرای یک پروژه از ابتدا تا انتها و در بخش هایی مانند مطالعات، تصویب مطالعات، اجرا، کنترل کیفی، رسیدگی به صورت وضعیت ها، رسیدگی به کارکرد مهندسین مشاور و... حضوری فعال و چشمگیر داشته باشند.

کدخدازاده خواستار تعامل هرچه بیشتر حوزه ها با ادارات کل حمل ونقل استان و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در تکمیل پروژه های نیمه تمام شد. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی نیز یکپارچه سازی نرم افزارها، ساماندهی پرداختی های پرسنل، تأمین نیروهای متخصص در حوزه هایی که اعلام نیاز کنند و... را از برنامه های انجام شده در این معاونت ذکر کرد.  در پایان این جلسه روسای حوزه ها به بیان مشکلات موجود و ارائه راه حل های پیشنهادی پرداختند و احکام جدید آنها از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی به آنان ابلاغ شد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار نوروزی با مشاوران و پیمانکاران گفت: برنامه ریزی شده است تا پایان سال ۱۳۹۶، ۹۰۰ کیلومتر خط آهن ریل گذاری شود و به منظور تحقق این هدف بیشتر کارگاه ها در ایام نوروز فعال بودند و در خط آهن تهران-همدان متوسط روزانه هزار و ۱۵۴ متر ریل گذاری صورت گرفته است.
 
 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در دیدار با کارمندان شرکت، مشاوران و پیمانکاران ضمن تشریح عملکرد شرکت در سال گذشته اظهار داشت: با افتتاح بخشی از محور هراز، آزادراه منجیل- رودبار، محور تهران- فیروزکوه- قائمشهر و... گره های ترافیکی محورهای شمال کشور در آستانه نوروز گشوده شد و تلاش خواهیم کرد تا در سال جدید قطعات اول آزادراه های بزرگ مقیاس کشور نیز به بهره برداری برسد.

وی با تأکید بر فعال بودن کارگاه ها در ایام نوروز بیان کرد: بیشتر کارگاه ها طی ایام نوروز مشغول فعالیت بودند و در مسیر خط آهن تهران- همدان متوسط روزانه هزار و ۱۵۴ متر ریل گذاری صورت گرفته است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی عملکرد سال ۹۵ را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برنامه ریزی شده است تا در سال ۹۶، حدود هزار کیلومتر راه آهن به بهره برداری برسد و این در حالی است که متوسط این رقم در سال حدود ۲۰۰ کیلومتر است که در نوع خود رکورد محسوب می شود.

خادمی از وارد شدن ۲ هزار کیلومتر ریل از طریق فاینانس به کشور خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر بیشتر خطوط ریلی در مرحله روسازی قرار دارند و تلاش ما این است تا در نیمه اول سالجاری ریلگذاری این مسیرها از محل ۲ هزار کیلومتر ریل به اتمام برسد.

وی همچنین بهره برداری قطعات اول برخی آزادراه های بزرگ مقیاس کشور را از دیگر برنامه ها در سال ۹۶ دانست و اظهار داشت: بهره بردرای از قطعات اول آزادراه تهران- شمال، کنارگذر جنوبی تهران، آزادراه اراک- خرم آباد، همت-کرج بخش دیگری از برنامه های ما برای سال جدید در حوزه آزادراهی کشور است.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از افزایش مقدار قیر به ۳ میلیون تن در قانون بودجه خبر داد و گفت: در سال جدید با اختصاص، ۱هزار و ۷۵۰ میلیار د تومان اسناد خزانه اسلامی، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و... تامین اعتبار مورد نیاز از محل سایر منابع در شرایطی که کشور با کمبود نقدینگی مواجه است تلاش خواهیم کرد تا به برنامه های تعیین شده در برنامه های اقتصاد مقاومتی و اهداف شرکت برسیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه ریزی شده است تا پایان سال ۱۳۹۶، ۹۰۰ کیلومتر خط آهن ریل گذاری شود و به منظور تحقق این هدف بیشتر کارگاه ها در ایام نوروز فعال بودند و در خط آهن تهران-همدان متوسط روزانه هزار و ۱۵۴ متر ریل گذاری صورت گرفته است.
لینک خبر
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.