| کد خبر: 126491 |

​◄ ​سیزده هزار تخلف تا سیزده به در

تین‌نیوز| تخلف! واژه‌ای که این روزها فقط با جاده و سفر در ذهن‌ها همراه می‌شود، تخلفات رانندگی یکی از عوامل مهم سوانح و تلفات جاده‌ای بوده و هست، بنابراین تحقیق در خصوص تخلفات صورت گرفته یک اقدام ضروری به‌نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ استان خراسان رضوی یکی از اولین استان‌هایی بود که اطلاعات مربوط به سفرهای جاده‌ای نوروزی را دسته‌بندی و منتشر کرد، در همین خصوص معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از ثبت بیش از 13 هزار مورد تخلف سرعت غیرمجاز در سه محور این استان طی ایام نوروز خبر داد.

علیرضا خجسته با اشاره به وجود دوربین‌های ثابت ثبت سرعت در محورهای مشهد- قوچان و برعکس، مشهد- تربت حیدریه و برعکس و مشهد-سرخس و برعکس، افزود: از 25 اسفندماه سال 1395 آغاز طرح نوروزی تا پایان روز 13 فروردین ماه جاری، در مجموع 13 هزار و 244 تخلف سرعت غیرمجاز شامل شش هزار و 171 تخلف سرعت لحظه ای و هفت هزار و 73 تخلف سرعت متوسط غیر مجاز، همراه با تصاویر خودرو و پلاک آن از طریق این دوربین‌ها در این سه محور، ثبت و برای اعمال قانون به اجرائیات پلیس راهور کشور ارسال شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این مدت در مجموع پنج میلیون و 48 هزار و 690 خودرو در این سه محور تردد کرده اند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طی این مدت روزانه به طور میانگین 697 تخلف سرعت در این در جاده ها ثبت شده است.

او همچنین گفت: طی ایام طرح نوروزی تا پایان روز 13 فروردین ماه جاری، یک میلیون و 207 هزار و 408 خودرو به استان وارد و یک میلیون و 168 هزار و 930 خودرو از استان خارج شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب یک و سه دهم درصد افزایش داشته است.

خجسته در پایان اظهار داشت: در این مدت یک میلیون و 564 هزار و 565 خودرو به مشهد وارد و یک میلیون و 620 هزار و 259 خودرو از مشهد خارج شده است که 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.