| کد خبر: 119949 |

مهدی جعفری عنوان کرد:

اجرای ۱۰۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی مصوب سفر رئیس جمهور

تین نیوز| مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۱۹۹ کیلومتر پروژه‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در این استان، ۱۲۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده از افتتاح کامل این پروژه‌ها در نیمه نخست سال ۹۶ خبر داد.

مهدی جعفری، مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در مجموع ۱۹۹ کیلومتر پروژه اقتصاد مقاومتی ابلاغی در دست اجرا در استان داریم که عملیات ساخت ۱۲۸ کیلومتر آن به پایان رسیده و مابقی تا هفته دولت سال دیگر افتتاح می‌شود.

جعفری افزود: از ۲۰ کیلومتر طرح اقتصاد مقاومتی احداث باند دوم بزرگراه زاهدان - بیرجند ۹ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و از طرح بهسازی محور کرمان - دیهوک به طول ۵۰ کیلومتر تاکنون ۲۴ کیلومتر محقق شده است. دیگر طرح اقتصاد مقاومتی بهسازی ۱۰ کیلومتر از محور تربت حیدریه - خواف - سه راهی نشتیفان و کالشور - سه راهی سنگان - تایباد و محور راه قائن - ابراهیم آباد - کالشور و محور تربت حیدریه - باخرز - تایباد بوده که به طور کامل انجام شده است. همچنین بهسازی هشت کیلومتر از راه اصلی فردوس-سرایان-آفریز-روم به طور کامل انجام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه احداث هفت کیلومتر از راه اصلی سربیشه - درح - میل ۷۸ از جمله طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: دو کیلومتر از این مسیر احداث شده است.

وی همچنین عنوان کرد: طرح‌های احداث راه اصلی قاین-حاجی‌آباد و بهسازی محور رابل - نهبندان و راه زابل - میلک به پایان رسیده و از طرح ابلاغی احداث پنج کیلومتر از باند دوم یزد - طبس تاکنون ۳.۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

جعفری با بیان اینکه یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان بهسازی ۲۰ کیلومتر از راه اصلی محور نائین - انارک - خور - طبس است، گفت: تاکنون ۳.۵ کیلومتر از این مسیر بهسازی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از ساخت قطعه دوم بزرگراه گناباد - قائن خبر داد و افزود: ساخت قطعه یک محور بیرجند - قائن به پایان رسیده و دو کیلومتر از قطعه سوم گناباد - قائن به بهره‌برداری رسیده است. همچنین عملیات زیرسازی قطعه دوم بیرجند - قائن در حال انجام است. ضمن اینکه پروژه‌های احداث دو محور فردوس-بجستان و فردوس-دیهوک به اتمام رسیده است.

وی همچنین با بیان اینکه در آخرین سفر هیئت دولت به استان خراسان جنوبی ساخت ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه به تصویب رسید که ۷۶ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده، گفت: از این طرح‌ها یکی احداث ۲۰ کیلومتر از باند دوم بیرجند - قائن است که ۱۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است. دیگری احداث باند دوم قائن - خضری بوده که کاملا محقق شده و نیز شش کیلومتر از ۱۵ کیلومتر مصوب باند دوم بیرجند - قائن افتتاح شده است. عملیات احداث باند دوم کمربندی فردوس - سه راهی شهید زارع-دیهوک به پایان رسیده و ساخت باند دوم بیرجند - سربیشه درقطعه یک به پایان رسیده است. ضمن اینکه ساخت پنج کیلومتر از باند دوم محور شوسف - نهبندان درسفر هیئت دولت به تصویب رسیده که درصورت تخصیص ۵۰ میلیارد ریال درطول دولت یازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین طرح احداث باند دوم محور دیهوک - راور به پایان رسیده است.

جعفری عنوان کرد: در سفر هیئت دولت به استان خراسان جنوبی احداث راهآهن زاهدان - بیرجند و اتصال آن به راه‌آهن بافق-مشهد به تصویب رسید که درآغاز عملیات اجراست.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین گفت: از ۹۰۶ روستای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار استان ۸۰۰ روستا آسفالت هستند. بیشترین محرومیت از نظر سرانه راه آسفالت روستایی مربوط به دو شهرستان مرزی نهبندان و سربیشه است که به ترتیب ۲۸ و ۲۱ روستای آسفالت نشده دارند.

وی افزود: برای رسیدن به استاندارد کشوری باید بین ۸۰۰ تا هزار کیلومتر بزرگراه در استان احداث شود و خراسان جنوبی فاقد آزادراه است. البته مقدمات تبدیل پروژه بیرجند - قائن به آزادراه فراهم شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.