| کد خبر: 116885 |

افزایش پهنای باند، جاده ترانزیتی بدون ترافیک است

تین‌نیوز| عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه ترانزیت بین‌المللی پهنای باند، فرصت مناسب تجاری برای کشور ایجاد می کند، گفت: افزایش پهنای باند اینترنت یک جاده ترانزیتی وسیع و بدون ترافیک است، که باید هرچه زودتر به سمت تحقق آن پیش رویم.
 

محمدرضا منصوری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مصوبه مجلس مبنی براینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند در طول اجرای برنامه ششم توسعه نسبت به افزایش ظرفیت انتقال پهنای باند عبوری از کشور به ۳۰ ترابیت برثانیه اقدام کند، گفت: به طور یقین افزایش ظرفیت اینترنت امری ضروری و حائز اهمیت به شمار می رود که با تحقق آن،گام های سازنده ای در بهره گیری از فناوری در کشور حاصل می شود،اما درکنار این امر باید به مولفه ای همچون توزیع مناسب اینترنت نیز توجه داشت.
 
نماینده مردم ساوه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درجهان کنونی یکی از چرخ های توسعه،پیشرفت،پویایی و شکوفایی کشور و جامعه به نحوه ارائه خدمات اینترنتی در دو عرصه کمی و کیفی استوار است،افزود:با توجه به رشد روزافزون و استقبال چشمگیری که از این فناوری در ابعادگوناگون شاهد هستیم،این امر ضرورتی است که اجتناب از آن غیرممکن به نظر می رسد.

افزایش ترانزیت پهنای باند سودآوری برای کشور به همراه خواهد آورد
منصوری با تاکید براینکه  درکنار افزایش سرعت اینترنت ترانزیت پهنای باند سودآوری کلانی را برای کشور به همراه خواهد آورد،ادامه داد:ترانزیت بین‌المللی پهنای باند،علاوه براینکه فرصتی تجاری را برای کشور بوجود می‌آورد تا سایرکشورها از زیرساخت‌های ارتباطی استفاده کنند، افزایش پهنای باند بین‌المللی را با خود به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد:افزایش پهنای باند اینترنت یک جاده ترانزیتی وسیع و بدون ترافیک است که باید هرچه زودتر به سمت تحقق آن پیش رویم.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با تاکید برضرورت افزایش پهنای باند در کشور،تصریح کرد:باتوجه به عقب افتادگی ها انتظار می رود؛اقدامات درحال انجام باسرعت بیشتر پیگیری شوند تا شاهد سرعت مورد نظر باشیم.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.