| کد خبر: 115672 |

ساخت بزرگترین پل راه‌آهن کشور تا پایان دی‌ماه تمام می‌شود

تین‌نیوز| معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: احداث بزرگترین پل راه‌آهن کشور به طول ۱۴۳۰ متر واقع در راه‌آهن قزوین- رشت که از سوی مهندسان داخلی طراحی و اجرا شده است تا پایان دی ماه به پایان می‌رسد.


به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز خیراله خادمی در بازدید از آزادراه قزوین-رشت ضمن اعلام خبر تکمیل ساخت بزرگترین پل راه‌آهن کشور تا پایان دی ماه افزود: ۸۶ کیلومتر با خطوط ایستگاهی این مسیر ریلگذاری شده است و ۶۰ کیلومتر دیگر آن آماده ریلگذاری است.

وی توسعه راه‌آهن در کشور را یکی از چهار اولویت مورد توجه در برنامه ششم توسعه دانست و گفت: این پروژه یکی از طرح‌های تعریف شده در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است و نقدینگی مورد نیاز آن از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تامین شده است.

خادمی با تاکید بر بازتعریف مجدد برنامه‌های عملیاتی پروژه‌ها اعلام کرد: شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تمام امکانات لازم به منظور تسریع در روند اجرایی پروژه را فراهم کرده است و با همت و پشتکار پیمانکار و مشاوران و در صورت تامین منابع این خط‌آهن در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در همین خصوص افزود: با توجه به فراهم بودن شرایط و تامین منابع به بهره‌برداری رسیدن پروژه مرهون همکاری و پشتکار پیمانکار و مشاور است و در همین راستا مقرر شد تا مشاور برنامه کاری پروژه را به زودی اعلام کند.

وی حمل و نقل ریلی را حافظ محیط زیست  و کاهش دهنده آلودگی دانست و افزود: دغدغه امروز در توسعه حمل و  نقل در دنیا حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است و با مهندسی مجدد و بازتعریف برنامه‌های عملیاتی توسعه حمل و نقل ریلی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین از اتمام عملیات اجرایی بزرگترین پل راه‌آهن کشور تا پایان دی ماه خبر داد و گفت: ‌پل منجیل بر روی رودخانه منجیل به طول ۱۴۳۰ متر است که طراحی و اجرای آن توسط مهندسان ایرانی انجام شده است.

خادمی راه‌آهن قزوین- رشت را تکمیل‌کننده کریدور ریلی شمال- جنوب دانست و عنوان کرد: خط‌آهن قزوین- رشت موجب ارتباط روسیه و کشورهای آسیای میانه و قفقاز و کشورهای اروپایی با خلیج فارس و شبه قاره هند می‌شود که تسهیل در مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر، بنادر باطومی و پوتی در دریای سیاه را به همراه دارد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • saeed۱۵۰h @ gmail. com 0 0

    آدم بیاد پلهای بزرگ در مسیر سرخس و یا مسیر طبس یا مسیر بندر و غیره می افتد که همه دچار مشکل هستند و قطار با تقلیل سرعت و غیره از روی آن می گذرد! درحالیکه پل ۸۰ ساله ورسک با آجر هنوز به صورت مطلوب علیرغم فشار بالا پایداره