| کد خبر: 113773 |

سرمایه گذاری ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی در منطقه آزاد اروند طی ۸ ماه سال جاری

تین‌نیوز| معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند گفت:طی هشت ماه سال جاری، 5 هزار و 400 میلیارد ریال در این منطقه عملیاتی شده است.

 
محمدرضا معتمدی ا تشریح اقدامات انجام شده در منطقه آزاد اروند در راستای جذب سرمایه گفت:میزان سرمایه گذاری عملیاتی در این منطقه طی هشت ماه سال 94، حدود 4 هزار و 670میلیارد ریال بود که میزان سرمایه گذاری سال جاری افزایش 16 درصد را نسبت به سال 94 نشان می دهد.
وی ادامه داد:البته مجموع سرمایه‌گذاری در این منطقه طی سال 94، حدود یکهزار و 120میلیارد تومان بود که این میزان سرمایه گذاری صرف خرید تجهیزات و ماشین آلات شد.

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند گفت:طی هشت ماه امسال، سرمایه‌گذاری خارجی عملیاتی نیز حدود 30 میلیون دلار بود که با توجه قرادادهای منعقد شده، این مبلغ افزایش می یابد.

معتمدی از آلمان، عراق، چین، هند، ترکیه، آذربایجان، اسپانیا، امارات متحده عربی و هلند به عنوان سرمایه‌گذاران خارجی منطقه آزاد اروند یاد کرد و افزود:شرکت‌های بین‌المللی وابسته به کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی، شرکت‌های صنایع پشتیبان صنعت نفت نیز در بخش‌هایی نظیر حفاری در این منطقه شروع به کار کرده‌اند.

معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند با اشاره به امکان ثبت مالکیت صد درصدی شرکت اتباع خارجی در منطقه آزاد اروند نیز، گفت: شرکت‌های خارجی در منطقه آزاد اروند مالکیت صد درصدی دارند و تمامی مجوزها را خود سازمان صادر می‌کند، بنابراین، مشکل خاصی در قوانین و مقررات اجرایی نخواهند داشت و اگر مشکلی پیش آمد، مشکلات از طریق کمیته حمایت از تولید و سرمایه گذار خارج برطرف می شود.

معتمدی در ادامه سخنانش با بیان اقدامات انجام دشه در حوزه تجارت خارجی نیز گفت:با توجه به فرصت هم مرز بودن ایران با عراق، طرح احداث بندر خشک شلمچه آماده است که بر اساس آن اقدام به جذب سرمایه‌گذار کرده‌ایم و علاوه بر محدوه 55 هکتاری، چندین سرمایه‌گذار داخلی انبارهای تخلیه و بارگیری و بارانداز در این مجموعه احداث کرده‌اند.

وی در خصوص فعالیت بانک های خارجی در این منطقه نیز گفت:در این حوزه به دنبال فعالیت دو بانک خارجی در منطقه آزاد اروند هستیم که مذاکراتی در این زمینه انجام شده و منتظر مجوز بانک مرکزی هستیم و به محض صدور این مجوز، بانک‌ها در این منطقه مستقر می شوند.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.