| کد خبر: 93377 |

قطار اتوبوسی زنجان - تهران جابه‌جا نشده است

تین‌نیوز| مدیر کل راه‌آهن شمال‌غرب کشور با بیان اینکه قطارهای اتوبوسی درجه‌بندی ندارند، گفت: قطار دو طبقه اتوبوسی زنجان - تهران هم جابه‌جا نشده است.

 
طی چند روز گذشته جمعی از شهروندان زنجانی که سفرهای مستمر به مرکز کشور دارند طی تماس‌هایی خبر از جابه‌جایی قطار دو طبقه اتوبوسی دادند که به صورت روزانه در این مسیر در رفت و آمد بوده است.

بر اساس گفته شهروندان قطار اتوبوسی که در بین تهران - زنجان مسافران را جابه‌جا می‌کرد درجه یک بوده و کیفیت بالایی داشته است، به یکباره جابه‌جا شده و قطاری جایگزین آن شده که علاوه بر نداشتن امکانات رفاهی از وضعیت مناسبی نیز برخوردار نیست، از این رو خبرگزاری فارس طی تماسی با مدیر کل راه‌آهن شمال‌غرب کشور موضوع را پیگیری کرد که خدایی آن را تکذیب کرد.

علی خدایی با بیان اینکه مسیر ریلی زنجان - تهران دو قطار داشته است که قطار پردیس به دلیل نداشتن مسافر و مشکلات فنی (عدم تامین قطعات) سال گذشته از مسیر حذف شده است، افزود: در حال حاضر مسیر زنجان - تهران یک قطار اتوبوسی دو طبقه دارد که درجه‌بندی ندارد چرا که قطارهای اتوبوسی درجه‌بندی ندارند و تنها می‌توان در مورد سال ورود آن‌ها صحبت کرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر جابه‌جایی قطار اتوبوسی دو طبقه زنجان - تهران با قطاری در مسیر اهواز گفت: این خبر درست نیست، چرا که ساختار و سیستم تهویه قطارهای مسیر اهواز با زنجان متفاوت است.

مدیر کل راه‌آهن شمال‌غرب کشور با بیان اینکه راه‌آهن آماده راه‌اندازی قطارهای مسافری در مسیرهای ریلی است، ادامه داد: راه‌اندازی قطارهای مسافربری با وجود مسافر و تقاضای مسافر رابطه دارد و اگر قطاری از مسیری حذف می‌شود بیانگر این است که مسافری در مسیر مربوطه وجود ندارد.

خدایی تعداد قطارهای عبوری از زنجان به طرف تهران را 13 قطار اعلام و ابراز کرد: این قطارها در مسیرهای رفت و برگشت به صورت روزانه در این مسیر در حرکت هستند.

وی از اضافه شدن یک قطار مسافربری از مسیر میانه - زنجان به صورت مشترک به تهران اشاره کرد و گفت: سهمیه مسافری این قطار به صورت 50 به 50 برای زنجان و میانه پیش‌بینی شده است.
مدیر کل راه‌آهن شمال‌غرب کشور با تاکید بر واگذاری همه امور مربوط به جابه‌جایی مسافر به بخش خصوصی در راه‌آهن جمهوری اسلامی افزود: نقش سازمان در حال حاضر نظارتی است و حتی یک واگن هم ندارد و بخش خصوصی با توجه به منافع خود عمل می‌کند و اگر توجیه نداشته باشد، فعالیت نخواهد کرد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر 0 1

    این بازی با کلمات یعنی چی؟ قطار دوطبقه‌ی صبا جای خودشو به قطار دوطبقه‌ی مترویی داده که به مراتب کیفیت پایین‌تری داره. بله، قطار با همون شماره و در همون ساعت دائر است، اما این کجا و آن کجا؟

  • amirrezaparsamanesh @ yahoo. com 0 0

    هم پردیس هم قطار دوطبقه حذف شدن باید برگدن به خط زنجان