| کد خبر: 161825 |

بارش برف و باران در جاده های زنجان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: از صبح امروز /شنبه/ برف و باران مسیرهای ارتباطی این استان را فرا گرفته و لازم است رانندگان در برای تردد در این مسیرها با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

تین نیوز

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: از صبح امروز /شنبه/ برف و باران مسیرهای ارتباطی این استان را فرا گرفته و لازم است رانندگان در برای تردد در این مسیرها با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی افزود: تمام گردنه های این استان نیز با بارش برف همراه لازم است رانندگان برای گذر از گردنه های برفگیر و کوهستانی، وسایط نقلیه خود را به زنجیرچرخ و دیگر تجهیزات ایمنی زمستانی مجهز کنند.

وی اظهار کرد: در مسیر ترانزیت زنجان - میانه و آزاد راه زنجان - تبریز، نیز بارش ها به شکل باران است و با توجه به لغزندگی سطح جاده انتظار می رود رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه بارش ها در سطح این استان از اواخر جمعه شب آغاز شده است، گفت:

در زمان حاضر تمامی مسیرهای ارتباطی این استان باز است و تردد خودروها جریان دارد و رانندگان ملزم به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از سوانح جاده ای هستند.

شیرمحمدی یادآور شد: طی 48 ساعت گذشته چندین فقره تصادف رانندگی منجر به جرح و خسارت در جاده های ارتباطی این استان اتفاق افتاد و خوشبختانه تصادف فوتی نداشتیم.

به گزارش ایرنا، طی 10 ماه سالجاری 174 نفر در جاده های استان زنجان جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست دادند و یک هزار و 342 نفر نیز مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب 8 درصد و 3 درصد کاهش نشان می دهد.

استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

استان زنجان دارای 34 گردنه ارتباطی و 28 راهدارخانه است و گردنه های 'پاپایی، سرملی، سعید آباد، قلی کندی، چایرلو، دندی به تخت سلیمان، خانچایی، چفتان، دهجلال، گویجه ییلاق، کینه ورس، قره آقاج، اندآباد و لولک آباد' ازجمله گردنه هایی هستند که در محورهای مختلف این استان قرار دارند. 


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.