| کد خبر: 161438 |

کولاک و مه غلیظ در جاده های زنجان حاکم است

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان گفت: با توجه به بارش باران و برف، کولاک موضعی و مه غلیظ در جاده‌های استان زنجان و گردنه‌های کوهستانی حاکم است.

تین نیوز

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان گفت: با توجه به بارش باران و برف، کولاک موضعی و مه غلیظ در جاده‌های استان زنجان و گردنه‌های کوهستانی حاکم است.

به گزارش مهر، محمدامینی افزود: با توجه به بارش پراکنده باران و بارش خفیف برف مه غلیظ در آزادراه و جاده ترانزیت زنجان-قزوین، آزادراه زنجان-تبریز، ترانزیت زنجان-میانه، زنجان-بیجار، خدابنده حاکم است.

وی اظهار کرد: بارش باران، همراه با مه ناپایدار و کاهش دید افقی در محورهای زنجان-طارم، زنجان-دندی و زنجان-تهم-چورزق و  کولاک موضعی در محور دندی-تخت‌سلیمان حاکم است و در این میان تردد باید بااحتیاط انجام شود.

رئیس مرکز راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تردد در برخی مقاطع با زنجیر چرخ و رعایت جوانب احتیاط و سرعت مطمئنه امکان‌پذیر است و  جهت تردد ایمن؛ همراه داشتن تجهیزات ایمنی و گرمایشی در همه محورهای مواصلاتی الزامی است و خواهشمند است با مدیریت زمان و برنامه‌ریزی مناسب؛ از سفرهای غیرضروری در طول شب خودداری کنند.

امینی افزود: در حال حاضر ۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به‌طور شبانه‌روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند و جهت تردد ایمن، همراه داشتن تجهیزات ایمنی و گرمایشی در همه جاده‌های استان، توصیه می‌شود.

وی از همه رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان زنجان خواست، از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز کنند و خودروهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی، چراغ‌های مه شکن، وسایل گرمایشی، پتو و جیره غذایی خشک کرده و بدون این تجهیزات اقدام به سفر نکنند.

امینی گفت: کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم‌افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند و یا با سامانه ۱۸۱۶ تماس بگیرند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.