| کد خبر: 159862 |

◄ فقط نیمی از اعتبارات نگه‌داری راه‌ها پرداخت می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: منابع پرداختی شاید بسیار کمتر بوده و تنها ۵۰ درصد اعتبارات موردنیاز برای نگهداری راه‌ها دریافت می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت:  تنها ۵۰ درصد اعتبارات موردنیاز برای نگه‌داری راه‌ها دریافت می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، وثوقی گفت: هزینه نگه‌داری هر راه 2 تا 6 درصد احداث راه است و اگر به‌صورت میانگین ۳ درصد در نظر بگیریم، هزینه نگه‌داری هر کیلومتر از آز اداره که با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار احداث‌شده ۴۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: یک‌بار به‌صورت کامل روکش آسفالت آزادراه زنجان – قزوین تعویض شده و وضعیت این محور قابل‌قبول است.

به گزارش فارس، او ادامه داد: نگه‌داری راه‌ها هم‌اکنون با اداره راه و شهرسازی نبوده و به اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای واگذارشده است ولی به نظر می‌رسد وضعیت نامناسب راه‌ها به کمبود اعتبارات مربوط است.

او در ادامه گفت: در حوادث روی‌داده در آزادراه در بخش اصلی، راه نقشی ندارد و آنچه در تصادفات آزادراه‌ها ممکن است راه در آن مؤثر باشد وجود چاله‌ها است که موجب انحراف خودرو و ترکیدن لاستیک خودروها می‌شود.

 وثوقی گفت: بیشترین تصادف در آزادراه‌ها ناشی از خواب‌آلودگی راننده بود و راه نقش زیادی ندارد، البته راه نیز در این زمینه بی‌تأثیر نبوده و البته وجود علائم ایمنی و وضعیت مناسب راه در کاهش این حوادث نیز بی‌تأثیر نیست.

او ادامه داد: معمولاً سالانه 50 تا 60 نقطه پرحادثه در محورهای استان شناسایی‌شده و با توجه به منابع مالی نقاط پرحادثه را اصلاح می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.