| کد خبر: 157959 |

تعداد تردد خودرو در جاده های زنجان

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اعلام کرد: طی آذر امسال میانگین نرخ تردد خودرو از جاده های این استان در هر ساعت 215 خودروی سبک و سنگین بوده است.

تین نیوز

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اعلام کرد: طی آذر امسال میانگین نرخ تردد خودرو از جاده های این استان در هر ساعت 215 خودروی سبک و سنگین بوده است.

به گزارش تین‌نیوز، ایرج دست نشان افزود: میانگین کشوری نرخ تردد در آذر 328 وسیله نقلیه ثبت شده است که استان زنجان در این باره رتبه 19 را در کشور دارد.

وی از تردد 9 میلیون و 363 هزار و 823 دستگاه خودرو طی این مدت در جاده های استان خبرداد و یادآورشد: این میزان تردد توسط 62 دستگاه ترددشمار برخط در مسیرهای بین شهری استان، در آذر ماه ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اظهار کرد: این میزان تردد وسیله نقلیه در 31 مقطع از مسیرهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان بصورت رفت و برگشت ثبت شده ‌است.

ایرج دست نشان ادامه داد: طی آذر ماه تعداد ترددها در جاده های کشور حدود 491 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 20 کشوری را دارد.

وی بیشترین تردد را در آزادراه زنجان - قزوین خروجی استان زنجان با 462 هزارو 272 تردد اعلام کرد و افزود: تردد در مسیر ابهر-خرمدره با 387 هزار و 715 تردد و کمترین آن در جاده تکاب - دندی با 15 هزار و 622 جابجایی ثبت شده است.

به گفته، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان 27 درصد از کل تردد وسایط نقلیه به وسایط نقلیه سنگین با 2 میلیون و 502 هزار و 164 تردد اختصاص داشته است.

وی، میانگین کارکرد دستگاه های ترددشمار در این مدت را 98 درصد بیان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین خروجی استان با 663 تردد در ساعت و کمترین نرخ را در مسیر تکاب – دندی با 22 تردد در ساعت اعلام کرد.

دست نشان اظهار کرد: نرخ جریان تردد وسایط نقلیه سنگین در کل مسیرهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت 57 وسیله نقلیه سنگین در ساعت بود در حالیکه میانگین کشوری این نرخ 50 وسیله نقلیه سنگین بوده و استان رتبه 11 را در کشور دارد.

به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و 62 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان است.

استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.