| کد خبر: 144476 |

ثبت بیش از 11 میلیون تردد در جاده‌های استان زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ، از ثبت بیش از 11 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی زنجان طی مردادماه امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ، از ثبت بیش از 11 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی زنجان طی مردادماه امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، «ایرج دست‌نشان» صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به کنترل تردد وسایل‌نقلیه با 62 دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در مردادماه امسال تعداد 11 میلیون و 916 هزار و 463 وسیله نقلیه در 31 مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (62 مسیر به صورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

وی تصریح کرد: در این مدت شمار ترددها در جاده‌های کشور حدود 540 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه پانزدهم کشور را داراست. هم‌چنین بیشترین تردد در آزادراه «زنجان ـ قزوین» (خروجی استان) با 582 هزار و 226 تردد و محور «زنجان ـ خرم‌دره» با 388 هزار و 913 تردد و کم‌ترین تردد در محور تکاب ـ دندی با 20 هزار و 391 جابه‌جایی صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: 24 درصد کل تردد وسایل‌نقلیه با تعداد 2 میلیون و 877 هزار و 460 تردد به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است، در حالی که میانگین کشوری در این زمینه 15 درصد بود و استان زنجان در رتبه پنجم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد. هم‌چنین میانگین کارکرد دستگاه‌های ترددشمار در این مدت 98 درصد بوده ‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان این‌که میانگین نرخ جریان تردد وسایل‌نقلیه در محورهای استان در این مدت، 265 وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است، افزود: میانگین کشوری این نرخ در این مدت نیز 363 وسیله نقلیه است. همچنین استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی رتبه هفدهم را در کشور دارا است.

دست‌نشان با اشاره به این‌که بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه «زنجان ـ قزوین» (خروجی استان) با 783 تردد در ساعت و کم‌ترین نرخ تردد در محور «تکاب ـ دندی» با 27 تردد در ساعت صورت گرفته است، اظهار کرد: نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت 63 وسیله نقلیه سنگین در ساعت بوده است، در حالی که میانگین کشوری این نرخ 55 وسیله نقلیه سنگین بوده و استان زنجان رتبه نهم را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به آمار موجود، شمار تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان ـ قزوین و آزادراه زنجان ـ تبریز می‌شود در مجموع 6 میلیون و 837 هزار و 577 تردد است که حدود 57 درصد کل تردد در محورهای استان را شامل می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.