| کد خبر: 138464 |

نخستین واحد خودروی برقی کشور در زنجان راه‎اندازی می‎شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به راه‎اندازی بزرگ‎ترین کارخانه چینی مظروف شمال‎غرب در شهرستان خرم‎دره،گفت: نخستین واحد خودروی برقی کشور در شهرستان زنجان راه‎اندازی می‎شود.

تین نیوز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به راه‎اندازی بزرگ‎ترین کارخانه چینی مظروف شمال‎غرب در شهرستان خرم‎دره،گفت: نخستین واحد خودروی برقی کشور در شهرستان زنجان راه‎اندازی می‎شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر فغفوری ظهر امروز در نشست خبری ستاد برگزاری مراسم نکوداشت و تجلیل از مقام صنعتگران، معدنکاران و اصناف استان اظهار کرد: بر اساس شعار سال‎جاری دغدغه اصلی کشور موضوع اشتغال است که رفع این مشکل از کانال تولید پیش‎بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال همه برنامه‎‌های اشتغال مرتبط با تولید است تا اشتغال پایدار در جامعه ایجاد شود، تصریح کرد: امروز دغدغه اصلی مسؤولان موضوع اشتغال و مسائل اقتصادی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه، تقویت تشکل‎های بخش خصوصی هم از دیگر اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال‏جاری است، اضافه کرد: حداکثر تفویض اختیارها به چهار تشکل زیر نظر این سازمان در استان انجام گرفته است.

فغفوری با بیان اینکه در پایان سال 92 حجم کل سرمایه‎گذاری صنعتی در استان زنجان بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان بوده که در سال گذشته این رقم به 5 هزار و 300 میلیارد تومان رسیده است، یادآور شد: رشد میزان سرمایه‎گذاری در طول سه سال اخیر یکی از مهم‎ترین اولویت‏هایی بود که محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‎هایی با سرمایه‎گذاری بزرگ در استان زنجان همچون مجموعه ذوب آهن ناب آرش با سرمایه‎گذاری 8 هزار میلیارد ریالی و سرجین بافت،گام بزرگی در رونق بخش صنعت استان محسوب می‎شود، افزود: این دو طرح در سال‎جاری به بهره‎برداری می‏رسند و نقش بسیار مهمی در اشتغالزایی استان خواهند داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به ساماندهی‎های صورت گرفته در حوزه معادن استان، اظهار کرد: در حال حاضر با برگزاری مزایده‎ها، معادن متروکه و برخی از معادن استان تعیین تکلیف شدند.

فغفوری با بیان اینکه استان زنجان دارای سه پهنه بزرگ معدنی شامل ماهنشان، طارم و سلطانیه است، یادآور شد: مسائل مربوط به محیط زیست در این پهنه‎ها مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 36 هزار واحد صنفی در استان زنجان وجود داشت که ساماندهی این واحدها در اولویت قرار گرفت، ادامه داد: در مجموع 4 هزار و 100 واحد صنفی بدون مجوز در سامانه مربوطه ثبت و بیش از یک هزار و 300 مورد از این پرونده‎ها منتج به دریافت پروانه کسب شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در طول سه سال اخیر استان در حوزه تجارت خارجی عملکرد خوبی داشته است، افزود: میزان صادرات در سال گذشته به 354 میلیون دلار رسید.

فغفوری با تاکید بر اینکه 94 واحد صادراتی در استان زنجان فعالیت می‎کنند که 14 واحد در سال گذشته به این بخش اضافه شده است، اظهار کرد: جذب سرمایه‎گذاران هم از اولویت‎های سال‎جاری محسوب می‎شود.

نخستین واحد خودروی برقی کشور در زنجان راه‎اندازی می‎شود

وی از راه‎اندازی نخستین واحد خودروی برقی کشور در استان زنجان خبر داد و خاطر نشان ساخت: پیگیری‎های لازم در این راستا صورت می‎گیرد و سرمایه‎گذار این پروژه هم آمادگی خود را اعلام کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه راه‎اندازی واحد تولید خودروی برقی تحول بسیار بزرگی در صنعت استان خواهد شد، ادامه داد: همچنین یک واحد تولید آهن اسفنجی هم در استان راه‎اندازی می‎شود که در حال مکان‎یابی برای پروژه هستند.

فغفوری از سرمایه‎گذاری در حوزه پالایشگاه در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: راه‎اندازی مجموعه‎های تعطیل هم از جمله برنامه‎هایی است که در این راستا در حال رایزنی با گروهی از سرمایه‎گذاران آذربایجان شرقی هستیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 19 درصد از واحدهای دارای پروانه بهره‎برداری در استان زنجان تعطیل هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین از افتتاح واحد بزرگ صنعتی سرجین بافت در سال آینده خبر داد و گفت: این طرح نقش بسیار مهمی در صنعت و اشتغال استان خواهد داشت.

در ادامه این جلسه فغفوری در پاسخ به سوأل خبرنگار فارس در زمینه به کارگیری نیروهای بومی در معادن استان زنجان به ویژه معدن بایچه باغ که اخیرا به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی واگذار شده است، اظهار کرد: بخشی از معدن بایچه باغ دارای مواد معدنی است که در صورت امکان تفکیک و مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرد.

وی افزود: معدن بایچه باغ یکی از تاریخی‎ترین معادنی است که با تخریب امکانات در آن مواجه شده بودیم و هدف از واگذاری به شرکت مذکور، حفظ و حراست از معدن بوده و در صورت بهره‎برداری اولویت با نیروهای بومی خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی، تولیدی و معدنی مشکل‎دار در استان، اذعان کرد: تسهیلات طرح رونق به واحدهایی پرداخت می‎شود که مشکلی به غیر از کمبود نقدینگی نداشته باشند.

فغفوری همچنین در ادامه به راه‎اندازی واحد فرآوری مس در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این واحد طی ماه‎های آتی به بهره‌برداری می‎رسد.

وی با اشاره به اینکه 8 هزار نفر به صورت مستقیم از صنعت سرب و روی در استان زنجان ارتزاق می‌کنند، افزود: برخی از اظهارنظرها در زمینه‎های مختلف از جمله سرب و روی به سرمایه‎گذاری در استان ضربه بزرگی وارد می‎کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در حوزه فرش هم با اشاره به اقدامات صورت گرفته، گفت: غربالگری و پایش در زمینه بیمه شدگان فرش در استان ادامه دارد و تاکنون 8 هزار غیر بافنده حذف شده‎اند.

فغفوری با اشاره به راه‎اندازی نخستین واحد رنگرزی فرش دستباف در شهرک صنعتی شماره 2 زنجان، ادامه داد: سه نقشه مهم استان هم در حوزه فرش طراحی شده است.

وی با تاکید بر تلاش شرکت تولیدکننده گیربکس اتوماتیک زنجان برای جذب همکاری کامل شرکت ایران خودرو، افزود: در تعداد گیربکس بین این دو شرکت اختلاف وجود دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.