| کد خبر: 46804 |

◄ تصویب اجرای بند " ق " تبصره ۲ طرح توسعه حمل و نقل در بودجه شرکت راه آهن + جدول

شورای اقتصاد اجرای طرح توسعه حمل و نقل بار و مسافر توسط راه آهن را به استناد جزء (1) بند "ق" تبصره (2) بودجه سال 1393 کل کشور تصویب کرد.

شورای اقتصاد اجرای طرح توسعه حمل و نقل بار و مسافر توسط راه آهن را به استناد جزء (1) بند "ق" تبصره (2) بودجه سال 1393 کل کشور تصویب کرد.

طبق بخشنامه ای که در تاریخ 93/12/17 به امضای محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رسیده و به وزارت نفت ابلاغ گردیده، توجیه فنی و اقتصادی و زیست محیطی و همچنین سقف تعهدات دولت، زمانبندی اجرا و بازپرداخت انجام سرمایه گذاری برای اجرای طرح توسعه حمل و نقل بار و مسافر توسط راه آهن در سقف بالغ بر 7.5 میلیارد دلار در 8 بند و به شرح جدول زیر تصویب شده است.

بر اساس این ابلاغیه طی سال های 1394 تا 1402 مبلغ 7.5 میلیارد دلار یا معادل ریالی آن (بر اساس فروش نفت خام به قیمت 60 دلار) سقف تعهدات دولت، از محل منابع ناشی از صادرات سوخت صرفه جویی شده در حمل و نقل بار و مسافر، در وجه سرمایه گذاران طرف قرارداد راه آهن واریز می شود که با تایید شرکت راه آهن و وزارت نفت بر اساس روال تنظیم شده در دوره های سه ماهه پرداخت خواهد شد.

این مصوبه براساس در خواست وزارت نفت در تاریخ 4 اسفند 93، در خصوص اجرای طرح توسعه حمل و نقل بار و مسافر توسط راه آهن با استناد به جزء  بند "ق" تبصره (٢) ماده واحده قانون بودجه سال ١٣٩٣ کل کشور در شورای اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته بود.

گفتنی است مبالغ مذکور در این مصوبه، مبالغ ناشی از صرفه جویی حاصل از سوخت به ازاء هر تن-کیلومتر 1.3 سنت (معادل 35 سی سی نفت گاز) و به ازاء حمل هر نفر-کیلومتر 0.73 سنت (معادل یارانه 20 سی سی نفت گاز) نسبت به مازاد عملکرد سال مبنا (1392) و (با رعایت رشد سالانه مازاد بر سه درصد جابجایی کالا و مسافر) برای پروژه های سرمایه گذاری جدید بخش غیر دولتی که به بهره برداری می رسند، تعلق می گیرد.
 

 جدول سرمایه گذاری و بازپرداخت طرح توسعه
حمل و نقل بار و مسافر توسط راه آهن برای سال های 1394 - 1402
(مبالغ بر اساس دلار است)


 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • م 0 0

    ماده ی ۲ اصلا بنده ق ندارد... احتمالا منظور شما بند ن بوده است