| کد خبر: 170150 |

◄ پرداخت بدهی‌ شرکت‌های ریلی، آزمون سربلندی دوران تحریم‌ها

نمی‌توان پنداشت که بخش خصوصی ریلی بدون تامین مالی، توان مقابله با تحر یم‌ها را داشته باشد؛ چراکه عدم وجود نقدینگی کافی، پیش از تحریم‌ها کمر این بخش ر ا می‌شکند.

تین نیوز

تاثیر لغو برجام و وضعیت همکاری با شرکت‌های خارجی در حوزه ریلی با ایران را باید از منظر مباحث مدیریت استراتژیک کشور بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرعامل شرکت بالاست در این‌باره گفت: یکی از مباحث این نوع مدیریت، مبحثی به نام درون سپاری قدرت است که  مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند.

بالاست محمدی

ابراهیم محمدی افزود: معنی این پارادایم این است که باید با تکیه بر پتانسیل‌های موجود، ضعف‌ها را برطرف و با تبدیل آنها به نقاط قوت، فرصت ایجاد کنیم.

محمدی تاکید کرد: از این رهگذر، در حوزه زیرساخت ریلی، دولت باید به شرکت‌های خود، مثل شرکت تراورس، بالاست و... در جهت انتقال تکنولوژی و حمایت مالی برای توسعه عملکرد و کارکرد آنها کمک مالی کند و یا اینکه حداقل طلب آنها را بپردازد.

مدیرعامل شرکت بالاست تصریح کرد: درواقع دولت با این حمایت‌های مالی و با قوت و دانشی که آنها به این وسیله به دست می‌آورند، منجربه پیروزی شرکت‌ها در رقابت‌های داخلی و منطقه‌ای می‌شود.

این کارشناس صنعت ریلی یکی از فشارهای مهم صنعت ریلی را وابستگی به شرکت‌های خارجی برای تولید سوزن و ریل توصیف کرد و افزود: با تولید داخلی این قطعات، می‌توان از فشار تحریم‌ها سربلندانه بیرون آمد.

محمدی اضافه کرد: به عنوان مثال، دولت با حمایت خود از کارخانه‌های تولیدکننده ریل در کشور می‌تواند بر تحریم ریل پیروز شود.

این مقام مسئول همچنین گفت: در حال حاضر شرکت ایریکو یک شرکت تولیدکننده سوزن در داخل کشور است که قطعا با حمایت دولت، بخش خصوصی و بانک‌ها می‌تواند مواد لازم برای تولید سوزن‌های خود را فراهم کند.

محمدی بر استفاده از فرصت باقی‌مانده پیش از آغاز تحریم‌ها تاکید کرد و گفت: می‌توان با انتقال تکنولوژی، ریل و سوزن تولید کرد و نیاز کشور در حوزه زیرساخت ریلی را هم مرتفع کرد تا به این ترتیب نیازی به کشورهای دیگر داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بالاست افزود: در حال حاضر تکنولوژی ساخت پل‌های بزرگ و شاسی‌های آنها و سیمان و... در داخل کشور وجود دارد. پس چرا نتوانیم یکسری از تجهیزات کمتر پیچیده به لحاظ فنی را تولید کنیم؟!

محمدی تصریح کرد: در حوزه ناوگان هم اوضاع بر همین منوال است. چراکه دولت با تقویت شرکت‌های تولیدکننده واگن و لکوموتیو می‌تواند بوژی 235 را در کشور تولید کند.

او افزود: در حال حاضر کارخانجات استان مرکزی به راحتی می‌توانند شاسی مخصوص ساخت لکوموتیوهای زیمنس را تولید کنند، مواد اولیه مخصوص به تولید آنها را بگیرند و برش لیزری بدهند.

محمدی گفت: شرکت‌های ریلی همچنین به توانایی ساخت بوژی و بدنه واگن‌های باری نیز دست یافته‌اند. بنابراین در حوزه مسافری نیز شرکت‌هایی مثل ایریکو و... می‌توانند ناوگان مورد نیاز کشور را تولید کنند.

مدیرعامل بالاست افزود: اگر معتقد باشیم که در شرایط تحریم‌های اقتصادی، توان ایستادن روی پاهای خودمان را داریم حتما با وجود فشارهای خارجی موفق خواهیم شد.

محمدی ضمن بیان این مطلب که شرکت‌های فعال در حوزه زیرساخت از راه‌آهن طلب مالی دارند، گفت: با تامین این منابع مالی قطعا شرکت‌ها عملکرد بهتری رادر این شرایط از خود بروز خواهند داد.

او توضیح داد: بنابراین نمی‌توان پنداشت که بخش خصوصی ریلی بدون تامین مالی، توان مقابله با تحر یم‌ها را داشته باشد؛ چراکه عدم وجود نقدینگی کافی، پیش از تحریم‌ها کمر این بخش ر ا می‌شکند.

محمدی از دولت خواست که مدیریت اقتصاد بخش زیرساخت حمل‌ونقل بازنگری شود تا با استفاده از منابع مالی خود این شرکت‌ها که از راه‌آهن طلب دارند، در جهت بالا بردن سطح توان علمی و اقتصادی آنها کوشش‌های لازم انجام شود.

مدیرعامل بالاست، تنها راه پیشرفت بخش ریلی را کمک به بخش خصوصی در جهت حل مشکلات این صنعت عنوان کرد و افزود: اگر این بخش نتواند مطالبات مالی کارگران خود را بپردازد، نمی‌تواند در تحریم‌ها نیز عملکرد مفید و مناسبی داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیررضاشریعتی 0 0

    متاسفانه دروغه من بالغ بردوساله ازسرکت واگن پارس طلبکارم اشکمودراوردندوپولموندادندوهنوزمیگن بخدابودجه نداریم