| کد خبر: 169703 |

◄ واگن‌های ملکی وجه تضمین انتشار صکوک اجاره شود

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن راهکارهای افزایش همکاری با شرکت بالاست را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن راهکارهای افزایش همکاری با شرکت بالاست را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای بانک، سید محسن فاضلیان گفت: وزارت راه و شهرسازی همواره مطالبات شرکت بالاست را در قالب اوراق بهادار ازجمله اوراق مشارکت طرح‌های انتفاعی پرداخت کرده است.

او گفت: با پذیرش این اوراق در فرابورس بازار ثانویه این اوراق راه‌اندازی شده و دست سفته‌بازان که به دنبال کسب سودهای غیرمعقول از طریق مبادله این اوراق بودند نیز، تا حد ممکن کوتاه شده است.

فاضلیان در ادامه گفت: استفاده از واگن‌های ملکی شرکت بالاست به‌عنوان دارایی‌های مبنای انتشار اوراق صکوک اجاره برای این شرکت به‌منظور تامین مالی و سرمایه در گردش طرح‌های در دست اجرا، یکی از ایده‌های اصلی همکاری‌های بیش‌ازپیش میان دو شرکت تامین سرمایه بانک مسکن و بالاست است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن تاکید کرد : این ایده از گذشته مطرح بوده است اما به دلیل شرایط خاص حاکم بر بازار سرمایه و بازار پول، اجرایی کردن این ایده با چالش‌هایی روبرو بوده است. امید است با تغییر رویکردهای مختلف در بازار سرمایه و شرکت بالاست، این ایده جنبه اجرایی پیدا کند.

فاضلیان بابیان اینکه انتشار اوراق سلف به پشتوانه فروش ماده معدنی موسوم به بالاست نیز به‌عنوان یکی از ایده‌های تامین مالی شرکت بالاست باهدف تامین سرمایه در گردش آن شرکت مطرح است که با توجه به لزوم پذیرش دارایی پایه در بازار فیزیکی بورس کالا به‌عنوان پیش‌نیاز انتشار اوراق سلف بالاست در دست پیگیری است.

او با تاکید بر اینکه انتشار اوراق منفعت به پشتوانه درآمدهای آتی شرکت بالاست نیز از ایده‌های دیگر همکاری شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با شرکت بالاست است، اعلام کرد: این ایده مراحل ابتدایی خود را می‌گذراند و امیدوارم با تکمیل مطالعه و کار کارشناسی روی آن ، در آینده زمینه اجرا پیدا کند.

شرکت تامین سرمایه بانک مسکن که اولین تامین سرمایه تخصصی کشور در حوزه ساختمان، حمل‌ونقل و راه و شهرسازی است، به‌عنوان یکی از شرکت‌های هم‌گروه شرکت مهندسی ساختمانی تاسیسات راه‌آهن – بالاست - از ابتدای تاسیس در حوزه تامین سرمایه با این شرکت همکاری داشته است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.