| کد خبر: 168929 |

◄ امضای قرارداد قطار برقی گرمسار ـ ساری

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت از امضای قرارداد پروژه برقی کردن راه‌آهن گرمسار ـ ساری به اینچه‌برون خبر داد.

تین نیوز

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت از امضای قرارداد پروژه برقی کردن راه‌آهن گرمسار ـ ساری به اینچه‌برون خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، علی‌اصغر یوسف‌نژاد گفت: قرارداد پروژه برقی کردن راه‌آهن گرمسار ـ ساری به اینچه‌برون روز دوشنبه 11 تیرماه امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسئولان شرکت راه‌آهن با سرمایه‌گذار خارجی بسته می‌شود.

او گفت: این طرح شامل 32 ایستگاه و بیش از 26 کیلومتر تونل ازجمله بسته‌های کاری ازجمله برقی‌سازی مسیر، تامین لکوموتیوهای برقی و ساخت و تجهیز دپوهای تعمیراتی لکوموتیو و همچنین اصلاح مسیر و سازه‌های فنی و تونل‌ها به همراه توسعه خطوط ایستگاه‌ها ارتقای سیستم علائم، ارتباطات، تأمین ماشین‌آلات نگهداری و شبکه برق است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  گفت: با اجرای این پروژه ظرفیت خطوط ریلی از 2.5 به 7.5 میلیون تن و سرعت قطارهای باری از 30 کیلومتر به بیش از 50 کیلومتر افزایش خواهد یافت.

یوسف‌نژاد اضافه کرد: باتوجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال گذشته و در قالب قانون بودجه سال 97 برای تامین وام، قرارداد پروژه به ارزش یک میلیارد و 176 میلیون یورو بین مدیران عامل ایران و روسیه امضا شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مدت اجرای این پروژه را چهار سال اعلام کرد و گفت: 15 درصد هزینه این طرح از محل منابع داخلی و 85درصد از محل وام دولتی روسیه تامین شده است.

او طول مسیر را 500 کیلومتر اعلام کرد و گفت: 355 کیلومتر در محدوده اداره کل راه‌آهن شمال و 140 کیلومتر آن در استان گلستان واقع شده است و از ایستگاه گرمسار آغاز شده و پس از عبور از هر فیروزکوه، پل‌سفید، ساری و گرگان به ایستگاه مرزی اینچه‌برون می‌رسد.

وی، هدف از اجرای این پروژه را افزایش ظرفیت حمل بارهای ترانزیتی و فعال ساری کریدور بین‌المللی ریلی شمال ـ جنوب به‌عنوان یکی از طرح‌های بااهمیت در توسعه روابط کشورهای شمال و جنوب دانست و افزود: دراین‌ارتباط 85درصد هزینه از سوی  سرمایه‌گذار تامین شده و شرکت راه‌آهن بین‌المللی روسیه از سوی دولت روسیه به‌عنوان پیمانکار اصلی معرفی‌شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.