| کد خبر: 168879 |

◄ درخواست راه‌اندازی مجدد قطار مشهد-آزادوار

قطار محلی مشهد-آزادوار به عنوان تنها مسیر تردد اهالی روستای آزادوار، جغتای، جوین، خوشاب، فیروزه و نیشابور از یکم تیرماه به حمل ونقل مسافران خود نمی‌پردازد. بنابراین شورای روستای آزادوار در یک نامه درخواست بازگشایی این خط ریلی را داشته است.

تین نیوز

قطار محلی مشهد-آزادوار به عنوان تنها مسیر تردد اهالی روستای آزادوار و شهرها و روستاهای اطراف آن همچون جغتای، جوین، خوشاب، فیروزه و نیشابور از یکم تیرماه به  مسافران این منطقه سرویس نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مردم روستای آزادوار که از توابع شهرستان جغتای در استان خراسان رضوی است برای رسیدن به مشهد (به فاصله 310کیلومتری از آزادوار) و شهرستان نقاب (با فاصله 50 کیلومتری از آزادوار) به‌عنوان مراکز خرید و تجارت و فروش محصولات زراعی خود تنها از این مسیر ریلی امکان تردد داشته‌اند و امکان سفر با خودرو به دلیل فاصله 100کیلومتری با اولین جاده آسفالته برای آنها ممکن نبوده است.

هرچند بر اساس گفت‌وگوی انجام شده با مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی علت حذف این قطار، عدم پرداخت طلب مالی راه‌آهن به شرکت پیمانکار تعمیر لکوموتیوهای مسافری و عدم ترخیص قطعات از گمرک عنوان شده بود که با ترخیص اولین محموله این قطعات از گمرک در هفته قبل، امید به حل این مشکل فزونی گرفت.

بر همین اساس شورای روستای آزادوار طی ارسال یک نامه، کتبا درخواست بازگرداندن تنها مسیر تردد اهالی این روستا با شهرها و روستاهای اطراف خود را به بخشداری جغتای ارائه داد.

نامه

لازم به ذکر است که قطارهای موجود در این شبکه ریلی از نوع دو طبقه اتوبوسی با 216 صندلی و با ضریب اشغال 57درصد هستند که نسبت به سال گذشته رشد 13درصدی را تجربه کرده‌اند. اما با وجود این رشد تا حدود یک ماه قبل با پنج واگن حرکت می‌کردند که در آخرین ترافیک قطاری این خط‌سیر تعداد واگن‌ها به سه عدد تقلیل یافتند و نهایتا حذف شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.