| کد خبر: 168697 |

◄ «بالاست» با تغییر پارادایم‌ها در پی چابک‌سازی است

بالاست طی سال‌های گذشته در پروژه‌‌های زیربنایی و زیرساختی ورود کرد و با یک تغییر پارادایم در پی چابک‌سازی این شرکت است. بالاست هم‌اکنون با افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها به‌وسیله اقتصادی‌تر و منطقی‌تر قیمت‌ها در پروژه‌ها حضور پیدا می‌کند تا بدین‌وسیله با افزایش منابع از محل بهره‌وری بتواند سرمایه خود را افزایش دهد و در پروژه‌های جدید نقش بیشتری ایفا کند.

تین نیوز

مدیرعامل این شرکت که در خردادماه سال جاری سکان بالاست را در دست گرفت، در پی تغییر پارادایم به‌منظور چابک‌سازی این شرکت است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ابراهیم محمدی در این‌باره توضیح داد: بالاست، شرکتی متشکل از سرمایه‌های انسانی است که پیش از خصوصی‌سازی، کار ساختمان و تاسیسات راه‌آهن و حمل بار معادن بالاست- به دلیل اتصال به آنها و دسترسی به واگن‌های حمل بالاست- را انجام می‌داد و پس از خصوصی‌سازی نیز در تولید و حمل بالاست فعالیت داشت.

مدیرعامل بالاست درباره پروژه‌های در دست اجرای این شرکت نیز گفت: بالاست در حال حاضر پروژه 4 خطه تهران-کرج در بخش روسازی و زیرسازی را برعهده دارد. در این زمینه در هفته قبل نیز سوزن‌های دوخطی ایستگاه نیک‌پسندی را نصب شده و سوزن‌ها در ایستگاه کرج نیز در حال نصب شدن است

محمدی افزود: بالاست پروژه میانه-تبریز را در دست اجرا دارد که پیمانکار بخش‌هایی از زیرسازی و روسازی این پروژه بوده و روسازی و ریل‌گذاری آنها تماما انجام شده است.

مدیرعامل بالاست تصریح کرد: از هفته گذشته یک دستگاه لکوموتیو از بخش خصوصی اجاره کردیم و با تخصیص 30 دستگاه واگن بالاست، بالاست‌ریزی را به‌صورت مرسوم خود در محور شروع کردیم و فکر می‌کنیم پروژه خوبی از بالاست به یادگار بماند.

محمدی ادامه داد: بخش‌هایی از پروژه خواف-هرات را نیز انجام دادیم که در آن از شریک تجاری خود یعنی شرکت ایتالیایی بِنتُرای، رگولاتور و زیرکوب اجاره کردیم و با ورود یک دستگاه رگولاتور دیگر از این شریک خود ان‌شاالله کار را ادامه خواهیم داد. پیشرفت فیزیکی این پروژه به حدود 90درصد رسیده است. همچنین در این پروژه برای انتقال ارز مشکلاتی داشتیم که در پی حل آن هستیم. ضمن اینکه در همین پروژه، ساخت ساختمان ایستگاه راه‌آهن «شم‌تیغ» را نیز انجام دادیم و از هفته گذشته با تزریق مالی، پروژه را فعال‌تر کردیم و سنگ نما و میلگردها و... مربوط به این پروژه را نیز خریداری کردیم.

محمدی ساخت پل روگذر خط‌آهن بزرگ در اراک و پل ریلی به طول 175متر روی رودخانه کرج را از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای بالاست عنوان کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی ساخت راه‌آهن میانه- تبریز هم به طول 132 کیلومتر در زیرسازی به 96 درصد و در روسازی به 47 درصد رسیده است.

به گفته محمدی، شرکت بالاست حدود 500 واگن باری در اختیار دارد و درصدد است با استفاده از توانمندی‌های داخلی 500 واگن دیگر نیز به آن اضافه کند.

محمدی ادامه داد: ساختمان علوم پزشکی یاسوج نیز دیگر پروژه ما بوده که همه مراحل مالی و عملیاتی مربوط به جلوبردن این پروژه به‌خوبی انجام شده است. همچنین ساخت پل سنجان در شهر اراک نیز دیگر پروژه ما بوده که در این مورد بابت جلسات برگزار شده توسط استاندار اراک تشکر می‌کنیم.

تغییر پارادایم در جهت چابک‌سازی بالاست

مدیرعامل شرکت بالاست در این زمینه گفت: بالاست طی سال‌های گذشته در پروژه‌‌های زیربنایی و زیرساختی ورود کرد و با یک تغییر پارادایم در پی چابک‌سازی این شرکت است.

محمدی ادامه داد: بالاست هم‌اکنون با افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها به‌وسیله اقتصادی‌تر و منطقی‌تر قیمت‌ها در پروژه‌ها حضور پیدا می‌کند تا با افزایش منابع از محل بهره‌وری بتواند سرمایه خود را افزایش دهد و در پروژه‌های جدید نقش بیشتری ایفا کند.

محمدی همچنین از ثبت برند شرکت بالاست در ایتالیا خبر داد و گفت: ما از استارت‌آپ‌ها برای حل مشکلات و افزایش بهره‌وری به‌ویژه در زمینه نیروی انسانی استقبال می‌کنیم و به آنها در تامین هزینه پروژه اول کمک می‌کنیم. همچنین از نظرات دانشگاهیان و نظرات علمی آنها هم بهره می‌بریم.

محمدی درباره کیفیت معاملات بین‌المللی بالاست با لغو برجام گفت: ما در معاملات بین‌بانکی مشکلی نداشتیم اما با بخشنامه‌های جدید بانک مرکزی از همان مسیری که آنها گفته‌اند مطالبات شرکت ایتالیایی را می‌پردازیم.

شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن (بالاست) به‌عنوان پیمانکار در زمینه مدیریت پروژه‌های تولید بالاست موردنیاز خطوط ریلی، پروژه‌های زیرسازی و روسازی، بازسازی و بهسازی خطوط و ابنیه فنی، راهسازی و محوطه‌سازی فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.