| کد خبر: 168562 |

◄ مسیرهای بین‌المللی ریلی در اولویت قرار گیرد

عضو کمیسیون عمران مجلس، شرط تکمیل پروژه‌های ریلی را بازگشت سرمایه و شرط بازگشت سرمایه در توسعه شبکه ریلی عنوان کرد و مبانی آن را تشریح کرد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس، شرط تکمیل پروژه‌های ریلی را بازگشت سرمایه و شرط بازگشت سرمایه در توسعه شبکه ریلی عنوان کرد و مبانی آن را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، سیدحسین افضلی گفت: در پروژه‌های ریلی  توجه به برگشت سرمایه از مهم‌ترین مؤلفه‌ها بوده و توسعه شبکه ریلی نیز برای تولیدکننده و مالک صرفه اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

او تاکید کرد: جذب سرمایه‌گذار در توسعه شبکه ریلی مهم‌ترین اقدامی است که می‌تواند کلنگ‌زنی پروژه‌های حمل‌ونقلی را تسریع کند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، در تشریح لزوم توسعه شبکه ریلی گفت: اگرچند سیستم محدود داشته باشیم بازگشت سرمایه کمتر خواهد بود.

افضلی به الزام هوشمندانه بودن انتخاب پروژه‌های ریلی اشاره کرد و گفت: مسئولان نباید در انتخاب این طرح‌ها برای تکمیل تحت تأثیر فشارهای محلی و منطقه ای قرار بگیرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس به آنالیز مسیرها از سمت بخش خصوصی ازلحاظ برگشت‌پذیر بودن سرمایه اشاره کرد و گفت: انتقال بار از سیستم مواصلاتی بین‌المللی ازلحاظ هزینه مقرون‌به‌صرفه تر بوده و بازگشت سرمایه سریع‌تر است.

افضلی گفت: در بخشی از توسعه شبکه ریلی که به‌وسیله اعتبارات دولتی صورت می‌گیرد ،مسیرهای بین‌المللی و پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالاتری دارند باید در اولویت قرار گیرند.

او گفت: توجه به توسعه شبکه ریلی در کشور عامل رقابت در کاهش قیمت تمام‌شده کالاها و خدمات بوده ازاین‌رو باید در سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ریلی توجه ویژه‌ای شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.